Het regelen van een e-mailaccount voor een nieuwe collega kan best een tijdrovende klus zijn waar verschillende medewerkers zich mee bezig houden. Kan dat niet anders?
Als er een nieuwe collega in dienst komt, begint de administratie vaak met het opvoeren van deze nieuwe collega in het HRM/ERP pakket, zoals AFAS of YouForce. Wanneer dit is gebeurd, krijgt de bovenschoolse ICT’er het verzoek van de administratie om bij ons een e-mailaccount aan te laten maken voor deze nieuwe collega. Hiervoor stuurt de bovenschoolse ICT’er een e-mail of maakt een ticket aan.
Vervolgens gaan wij aan het werk en koppelen we aan de bovenschoolse ICT’er terug dat het e-mailaccount is aangemaakt samen met de betreffende inloggegevens voor dit account. Mogelijk koppelt de bovenschoolse ICT’er dit weer terug aan de administratie, die ervoor zorgt dat dit nieuwe mailadres wordt vastgelegd in het HRM/ERP pakket en laat de nieuwe collega weten hoe er ingelogd kan worden op het nieuwe e-mailaccount.
Waarschijnlijk moet je deze collega dan ook nog aanmaken in het leerling administratie systeem.
En gaat er een collega uit dienst? Dan moet je hetzelfde circus aan stappen en communicatie doorlopen.
Kan dat niet anders?
Ja, dat kan met de HRM koppeling! Met de HRM koppeling maken we tijd in jouw agenda vrij. De HRM koppeling helpt om deze processen te automatiseren en vermindert de kans op fouten.
Neem dan contact op met de infodesk of jouw sales consultant ICT.