Direct contact?
Gerreke Gierveld
Neem contact op Gerreke Gierveld Productmanager Jonge Kind
Neem contact op

Piramide helpt kinderen van 0 tot 7 jaar op een speelse en veilige manier de wereld te ontdekken. Dit educatieve programma vol spelsuggesties en activiteiten rust op twee pijlers: een ‘planner’ en ‘ontdekplaten’.

Werk efficiënt en gestructureerd

Piramide werkt volgens vier vaste stappen: oriënteren, demonstreren, verbreden en verdiepen. Deze opeenvolgende stappen zijn verwerkt in de zogenoemde ‘planner’, die vol staat met allerlei leuke en leerzame activiteiten: spelsuggesties, voorspeelstukjes, downloadbare bijlagen met pictogrammen en woordkaarten én muziek. Dit alles ingedeeld in 12 projecten die elk een periode van het jaar centraal staan.  

De planner is erg overzichtelijk en werkt gemakkelijk. Je moet ‘m wel vooraf even inrichten voor jouw groep, daarna krijg je alles wat je nodig hebt vanzelf voorgeschoteld via het digitale systeem. Ideaal, ook voor invallers en je duo collega.  

Een ander groot voordeel van de planner is dat alle statistieken keurig worden bijgehouden. Voor de hele groep, en ook voor ieder kind afzonderlijk. Je ziet in één oogopslag of er voldoende is gewerkt aan de verschillende ontwikkelingsgebieden. 

Spelen en leren met ontdekplaten

Bij Piramide draait alles om leren door te spelen. De speelleeromgeving is daarom rijk uitgewerkt, met allerlei suggesties voor het spelen in de verschillende hoeken.  

Per project is er een digitale ontdekplaat beschikbaar, waaraan verhalen, spellen, liedjes, foto’s en games zijn gelinkt. Deze worden ook weer volgens de vier vaste stappen – oriënteren, demonstreren, verbreden en verdiepen – aangeboden.  

De hoofdpersonen op de ontdekplaten zijn Pippa, haar vriendje Bonno en een grappig, geel vogeltje Piep. Zij komen op allerlei manieren de wereld van het jonge kind binnen en introduceren steeds weer iets nieuws: woorden, zinnen, voorbereidend rekenen en omgaan met tijd bijvoorbeeld. Praten en nadenken over het verhaal is de eerste stap om de verwerking te toetsen. Daarna spelen kinderen het verhaal uit op de verteltafel, in de poppenkast of in de verkleedhoek. Zo wordt vanuit de getekende plaat op het scherm een relatie gelegd met de echte wereld. En breidt het netwerk van begrippen zich spelenderwijs steeds verder uit.  

Piramide Digitaal staat in binnen- en buitenland hoog aangeschreven en is opgenomen in de databank voor Effectieve Jeugdinterventies van het NJI. Ook voldoet Piramide Digitaal aan alle SLO doelen. De combinatie van de vele leuke spelsuggesties, games en activiteiten met de makkelijke planner, maakt Piramide Digitaal tot een fantastisch programma om mee te werken voor jou en het leukste en beste voor kinderen!