Met virtual reality (VR) breng je informatie over op een manier die veel beter blijft hangen. Lesstof komt tot leven en leerlingen worden meegenomen in je verhaal. Anders dan met stof uit een boek, geef je ze een levensechte ervaring. Laat ze in de geschiedenisles met een VR-bril door de loopgraven van Verdun lopen, of laat ze actief Engels leren tijdens een wandeling door het centrum van Londen.
Virtual reality werkt stimulerend omdat het tot de verbeelding spreekt. Oplossingen van de Rolf groep zijn eenvoudig in gebruik en er komt steeds meer content voor beschikbaar. Kinderen beleven de natuur beleven binnen de muren van het klaslokaal, zien hoe wiskundige vormen worden toegepast in beroemde gebouwen, of ervaren wat de impact is van ontbossing in het Amazonegebied.
VR kun je ook gebruiken voor andere toepassingen. Bijvoorbeeld om actief bijzondere situaties mee te oefenen, zoals optreden voor publiek. In het speciaal onderwijs bijvoorbeeld, kun je er leerlingen mee voorbereiden op situaties die potentieel stress opleveren, zoals het eerste schoolreisje.
De ervaren experts van de Rolf groep weten als geen ander hoe je met VR in jouw situatie optimaal onderwijskundig resultaat haalt. Samen gaan we voor een complete, stapsgewijze aanpak: