Geschikt voor
Basisschool Kinderopvang
NULL
Gepubliceerd op 03 september 2019 Leestijd 4 min.

Vraag het de expert

Alles wat je altijd al wilde weten over STEAM

Steeds meer scholen willen advies bij het investeren in STEAM producten en bij het implementeren van STEAM in het onderwijs. Maar wat is STEAM precies? En wat kun je ermee op jouw school of kinderopvang? Ontdek het op woensdag 6 november tijdens de Inspiratiemiddag STEAM bij de Rolf groep in Ochten. Martijn Hermsen, onderwijsadviseur bij de Rolf groep, praat je alvast kort bij:

‘STEAM is een Engelse afkorting voor Science, Technology, Engineering, Art en Mathematics, dus: wetenschap, technologie, ontwerp, kunst en toegepaste wiskunde. STEAM onderwijs stimuleert competenties als programmeren, samenwerken, creatief denken en onderzoeken. We noemen deze competenties ook wel 21e eeuwse vaardigheden. STEAM maakt het onderwijs aantrekkelijker, betekenisvoller en eigentijdser. Leerlingen mogen ontdekken, proberen, spelen, onderzoeken, fouten maken en opnieuw proberen. Als leerkracht neem je steeds meer een coachende rol aan en spoor je kinderen aan een leven vol mogelijke onmogelijkheden te leiden. Als je als school of kinderopvang wilt inzetten op hedendaags en toekomstgericht onderwijs, kies je voor STEAM.’

Wil je meer weten over STEAM, je laten inspireren en kennis maken met ons productaanbod, expertadviseurs en dienstverlening? Op woensdag 6 november duiken we in dit fascinerende, toekomstgerichte onderwijsgebied. De STEAM inspiratiemiddag is leuk en leerzaam voor iedereen die in de kinderopvang en het basisonderwijs werkt.

Wil je direct aan de slag met STEAM? Doe dan mee aan onze grote winactie en maak kans op een STEAM-pakket voor kinderen van 3 – 6 jaar ter waarde € 1314,- of een STEAM-pakket voor kinderen van 6 – 12 jaar ter waarde van € 1809,-!

Maak nu kans op een STEAM pakket!

Martijn Hermsen

Martijn Hermsen

Onderwijsadviseur

Onderwijsvernieuwing gaat hand in hand met de inzet van nieuwe technologieën. Martijn Hermsen laat digitale leermiddelen en technologische ontwikkelingsmaterialen aansluiten op de behoeften van de leerkracht en de belevingswereld van leerlingen. Martijn adviseert scholen omtrent de privacywetgeving en is gespecialiseerd in robotica, gamification, minecraft, programmeren en kunst- en cultuureducatie. Die combinatie biedt talloze mogelijkheden. Denk samen met hem na over een strategisch beleid en een schoolondernemingsplan waarin al deze facetten bijdragen aan onderwijsvernieuwing.