Gepubliceerd op 22 december 2021
Leestijd 5 min.

ZuluConnect is continu in ontwikkeling. Dat doet het team van ZuluConnect niet alleen, maar met een klantenpanel. Wat levert het op om deel te nemen aan het klantenpanel? Coen Schans, Bovenschools Coördinator Onderwijs & IT Opspoor, deelt zijn ervaring.

Het klantenpanel van ZuluConnect 

Het team van ZuluConnect heeft maandelijks een overleg met het klantenpanel. Tijdens dit overleg laat het team zien wat er ontwikkelt gaat worden of in ontwikkeling is. De gebruikers van ZuluConnect kunnen hierop reageren, met elkaar in discussie gaan en ideeën delen.  

Bas Brey
-
Technical Product Owner ZuluConnect
“Op deze manier zorgen we ervoor dat we ZuluConnect blijven optimaliseren voor de eindgebruikers: ICT-coördinatoren krijgen steeds meer tijd voor de dingen waar ze écht aan willen werken, leerkrachten krijgen meer overzicht en daardoor rust en focus in hun lessen en bestuurders van scholen zien het leerrendement van hun scholen stijgen.” 
Coen Schans

Sinds de opstart van het klantenpanel in 2021 is Coen Schans lid van het klantenpanel. We vroegen hem naar zijn ervaring als lid van het klantenpanel van ZuluConnect.  

Wat is de reden dat je bij het klantenpanel bent gegaan?

We willen graag met de 37 scholen die vallen onder Stichting OPSPOOR voorop lopen en invloed uitoefenen op de digitale omgeving voor de leerlingen. Een zo goed mogelijk functionerende omgeving is belangrijk voor alle gebruikers van ZuluConnect. Door mee te denken en mee te werken kan ik hier ook mijn steentje aan bijdragen. 

Hoe ervaar je het klantenpanel? 

Mijn verwachtingen worden iedere keer ingewilligd. Tijdens ieder online overleg deelt het team een nieuwe update met ons waar wij dan onze mening over kunnen geven. Vanuit mijn rol als Bovenschoolse Coördinator Onderwijs & IT ben ik kritisch of het voor de eindgebruiker, de leerkracht en leerling, simpel en gebruiksvriendelijk is. In het klantenpanel zitten ook collega’s die voor de klas staan. Dit zorgt voor een andere invalshoek en geeft mij weer nieuwe inzichten. De feedback die wij geven wordt opgepakt door het team en dat zie je weer terug in de ontwikkelingen.  

Voor mij is het klantenpanel een plek waar ik mijn ervaringen kan terugkoppelen. Ik geef ze feedback over wat misschien anders kan waardoor mijn stichting er profijt van heeft. Het team kan dit weer gebruiken om de omgeving te optimaliseren voor de gebruikers. Hierdoor is het klantenpanel een win-win situatie voor iedereen!  

Daarnaast is het voor mij heel interessant om te kijken wat er gebeurt aan de leverancierskant en hoe we samen kunnen optrekken. Hierdoor heb ik korte lijntjes met het team en kan ik snel met ze schakelen. Het is ook een ontmoetingsplek. Ik leer nieuwe mensen kennen en leer hoe anderen het doen, wat hun visie is en hoe zij er tegenaan kijken.  

Waarom zou iemand mee moeten doen met het klantenpanel?  

Als je als onderwijsprofessional kritisch bent over de digitale omgeving, kun je besluiten om daar niets mee te doen of actie te ondernemen. In het klantenpanel wordt je gehoord en lever je écht een bijdrage aan de optimalisatie van ZuluConnect. Als je dat wilt, dan nodig ik je van harte uit om je aan te melden voor het klantenpanel zodat we samen kunnen nadenken over de optimalisatie van ZuluConnect.   

Wil jij net als Coen een bijdrage leveren aan de optimalisatie van ZuluConnect?

Meld je dan aan!

Aanmelden klantenpanel