Zorgen dat geen enkele gebeurtenis onopgemerkt blijft? Met AdminDroid beheer en beveilig je jouw schoolorganisatie beter én heb je goed zicht op alle gebeurtenissen.
AdminDroid brengt met meer dan 1500 rapporten en meer dan 15 dashboards jouw volledige Microsoft 365-infrastructuur onder je radar samen. De tool biedt geavanceerde rapportagefuncties, waarschuwingsmogelijkheden, aanpassingsopties en rapport automatiseringsmogelijkheden. Hiermee kunnen Microsoft 365-beheerders alles in de organisatie monitoren en ervoor zorgen dat geen enkele gebeurtenis onopgemerkt blijft!
AdminDroid biedt rapporten over alle belangrijke Microsoft 365-services zoals Exchange Online, SharePoint
Online, Teams, OneDrive, Power BI (Audit) en meer. Elk rapport wordt zeer goed geanalyseerd en gedetailleerd gecategoriseerd op basis van elke service. De rapporten bevat diepgaande en gedetailleerde informatie over de gegevens die beschikbaar zijn in jouw Microsoft 365-tenant.
Met de speciale auditrapporten van AdminDroid houd je als Microsoft 365-beheerder alles in de gaten wat gebruikers doen en wat er in de groepen gebeurt. De audit houdt dagelijks activiteiten bij zoals het delen van bestanden/toegangsgebeurtenissen, e-mailverkeer, toegangen van niet-eigenaren, beveiligde score, wachtwoordwijzigingen, inlogpogingen, enzovoort. Als beheerder kun je hier een snelle blik opwerpen via het ‘Gebruikersactiviteiten Dashboard’.
AdminDroid helpt je bij het identificeren van nieuwe risico’s en ongebruikelijke activiteiten, het vergelijken van activiteitentrends en waarschuwt je voor meer dan 1400 Microsoft 365-activiteiten. Microsoft 365 Alerting omvat meer dan 45 vooraf gebouwde beleidssjablonen die je gemakkelijk implementeert.
In het dashboard is het mogelijk om de waarschuwingen, statussen en trends te visualiseren. Met behulp van het dashboard en de ingestelde waarschuwingen kun je snel actie ondernemen op gedetecteerde afwijkingen.
Afhankelijk van je behoeften, kun je de waarschuwingen ook markeren als open, gesloten of onderzoekend.
Met Microsoft 365 – Gebruiksanalyse controleer en evalueer je met het dashboard ‘Gebruik en adoptie’ eenvoudig het gebruik en de adoptie van de verschillende Microsoft 365-services. Je kunt de actieve gebruikers per afdeling, functietitel, stad, staat, enzovoort, vinden. Dit helpt je om actieve gebruikers te volgen op basis van de uitgevoerde bewerking, bestand gedeeld/geopend, werklast en meer. Ook helpt het je bij het identificeren van inactieve bronnen en het verwijderen van ongebruikte licenties. Hierdoor kun je de kosten voor ongebruikte licenties verlagen.
AdminDroid biedt up-to-date analytische rapporten over gedetailleerde interne versus externe e-mailstatistieken, Azure aanmeldingen, op CA-beleid gebaseerde analyses, enzovoort. Deze rapporten bieden inzichtelijke informatie welke niet direct beschikbaar zijn in Microsoft 365.
Om de compliance requirements van jouw organisatie te vereenvoudigen, worden rapporten geanalyseerd en gecategoriseerd met met betrekking tot diverse compliance-eisen.
Dit helpt je bij het handhaven van een interne controle over de gegevens van de organisatie door het monitoren van verdachte activiteiten, waarschuwingen, bedreigingen, ongeautoriseerde toegang,
configuratie- en privilegewijzigingen, enzovoort.
AdminDroid biedt inzichtelijke dashboards doordat je in vogelvlucht duidelijk zicht krijgt op de statistische gegevens van verschillende Microsoft 365-services. Bovendien bevat elk rapport een visuele weergave in de vorm van taart-, donut- en staafdiagrammen. Met behulp van deze door AI aangedreven grafische weergave van gegevens krijg je inzicht in elk rapport en een beter inzicht in de gegevens. Als je op de beschikbare gegevens klikt, ga je snel dieper in op de details.