NULL
25 maart 2021 Online

Webinar 'Stem af op STEAM'

Op 25 maart organiseren we het webinar 'Stem af op STEAM'. Je maakt kennis met wat STEAM is en krijgt voorbeelden uit de praktijk te zien.

Praktische informatie:

  • Datum: 25 maart 2021
  • Deelname bedraagt € 45,-
  • We starten om 15:30 uur met dit webinar en eindigen rond 17:00 uur
  • Dit webinar wordt door Martijn Hermsen, Onderwijs Adviseur, gegeven

STEAM

Wat kun je verwachten in dit webinar?

Het opdoen van onderzoeksvaardigheden, leren samenwerken en het ontwikkelen van kritisch denkvermogen. Het zijn drie belangrijke opbrengsten van de onderwijsbenadering STEAM. Onderwijs rondom Science, Technology, Engineering, Arts en Mathematics is niet alleen ontzettend spannend, het bereidt kinderen ook perfect voor op een leven in de 21e eeuw.

STEAM gaat niet alleen over het implementeren van technologie, wetenschap en robotica in het onderwijs, maar leert ons ook meer over onze eigen unieke talenten zoals onze verbeeldingskracht, inlevingsvermogen, creativiteit, nieuwsgierigheid, verwondering, humor, het vermogen om soms fouten te maken en zo te komen tot nieuwe inzichten en ontdekkingen. STEAM laat leerlingen zien en ervaren dat ze trots en zuinig mogen zijn op deze vaardigheden.

Tijdens het webinar, dat verzorgd wordt door Onderwijsadviseur en STEAM-expert Martijn Hermsen, wordt duidelijk wat STEAM is en zie je voorbeelden van STEAM uit de praktijk.

Deelname

Deelname aan dit webinar bedraagt € 45,-. Aanmelden kan tot 21 maart 2021.

Aanmelden

Is het aanmeldformulier niet zichtbaar? Meld je dan hier aan >

Andere webinars

Het aanbod aan webinars wordt continu aangevuld.

Bekijk al onze andere evenementen, bijeenkomsten en webinars >

Martijn Hermsen

Martijn Hermsen

Onderwijsadviseur

Onderwijsvernieuwing gaat hand in hand met de inzet van nieuwe technologieën. Martijn Hermsen laat digitale leermiddelen en technologische ontwikkelingsmaterialen aansluiten op de behoeften van de leerkracht en de belevingswereld van leerlingen. Martijn adviseert scholen omtrent de privacywetgeving en is gespecialiseerd in robotica, gamification, minecraft, programmeren en kunst- en cultuureducatie. Die combinatie biedt talloze mogelijkheden. Denk samen met hem na over een strategisch beleid en een schoolondernemingsplan waarin al deze facetten bijdragen aan onderwijsvernieuwing.