“De meeste kleuters snappen snel hoe het touchscreen werkt. Samen kun je ontdekken welke mogelijkheden het bord biedt. Neem bijvoorbeeld het prentenboek op het touchscreen. Het is mooi zichtbaar voor iedereen en helpt de woordenschat te vergroten. Op internet zijn ook allerlei leuke, interactieve oefeningen te vinden die je samen met de kinderen kan doen. Van belang is dat je je rol als leerkracht niet uit het oog verliest. Je stelt vragen, daagt uit en speelt mee met de kinderen. Zo wordt de inzet van het touchscreen krachtiger en stimuleer je de verschillende ontwikkelingsgebieden.
Een mooi voorbeeld is het kind dat met haar vinger een spinnenweb op het bord wil tekenen. Ze kan er niet bij en vraagt de juf om haar op te tillen en langs het grote bord te zwaaien, zodat zij met haar vingertje de lijnen van het web kan trekken. ‘Nu naar beneden, nu naar die kant, nu weer omhoog’, zo dirigeert ze de juf langs het bord en maakt ze een fantastische tekening. Tegelijkertijd worden de ruimtelijke oriëntatie, taalontwikkeling en beeldende ontwikkeling gestimuleerd. Plus natuurlijk het samenwerken. Het touchscreen is echt een mooi hulpmiddel om les mee te geven, maar niet meer dan dat. Je bent en blijft als leerkracht de grootste succesfactor.”
Danielle Diele prikkelt op de korte termijn en inspireert op de lange termijn. Elk kind verdient volgens haar het beste onderwijs. Ze deelt haar knowhow met leerkrachten die zich willen blijven verbeteren. En begeleidt besturen en directie op beleidsniveau. Vooral op de gebieden rekenen, lezen, taal en wereldoriëntatie is zij expert. Met een specialisatie in remedial teaching en het TOP-dossier deelt ze haar kennis en ervaring over hoogbegaafdheid, gedragsproblemen en kindgesprekken. Ze ziet kansen werkt als verbinder samen met jou aan een sterker onderwijs.
De combinatie van kleuters en ICT doet Eveline Kalevelds hart sneller kloppen. Het betekenisvol inzetten van iPads is voor haar het belangrijkste aandachtspunt. Eveline is de drijvende kracht achter Kleutersdigitaal. Verder is ze Apple teacher en Apple Professional Learning Specialist. Ontdek samen met Eveline de mogelijkheden van ICT in het kleuteronderwijs.
Als Export Manager Caribbean is Jeroen nauw betrokken bij de onderwijsinhoudelijke ontwikkeling op de scholen in de Caribbean. Doordat hij zeer regelmatig op de Caribische eilanden aanwezig is, weet hij wat er speelt en welke vragen er zijn over het onderwijs en de ontwikkeling hiervan. Hij brengt graag een bezoek aan jouw school om in gesprek te gaan over onderwijsontwikkelingen en te kijken hoe we hier samen met ons hart voor leren stappen in kunnen nemen. Jeroen denkt mee vanuit zowel het leraren- directeur- en bestuur perspectief.
Marvin Reuvers richt zich op toekomstgericht onderwijs. Door doe- en ontdeklabs vol ICT-innovaties op te zetten, stimuleert hij onderzoekend en ontwerpend leren. Hij leert je technologie slim in te zetten, zodat het aansluit op individuele leerbehoeften en talenten . Marvin maakt ook samenwerken efficiënter, met zijn specialisatie in Microsoft en Office365. Van aanschaf tot implementatie adviseert hij schoolbesturen over slimme, snelle opbrengsten en het gebruik en beleid van de technologie. Hij brengt bijvoorbeeld helder in kaart wat er moet gebeuren op het gebied van informatiebeveiliging en privacy in het kader van gegevensbescherming.
Yvonne Zwart werkt samen met scholen aan een beleid dat iedereen voor de langere termijn kent en ondersteunt. Iedere onderwijsprofessional heeft een eigen motivatie en passie. Yvonne verbindt die aan eigen laag van verantwoordelijkheid. Ga samen met haar strategisch aan de slag met de ontwikkeling en het beleid van school. Yvonne zet de visie om naar een planmatige aanpak en coacht in leidinggeven dat specifiek gericht is op schoolorganisaties.
Marieke luistert aandachtig naar de behoeftes van scholen. Met achttien jaar ervaring als basisschoolleraar in haar schooltas, stippelt ze daarna samen met het leerteam de juiste route uit.. Met haar passie voor rekenonderwijs en wetenschap & techniek enthousiasmeert ze je met nieuwe methoden. Bovendien implementeert ze niet alleen, maar blijft ze ook monitoren. Zo lever je samen met haar een structurele bijdrage aan de professionalisering van jouw schoolteam.
Als erkend NOBCO-en EMCC coach zoekt Nicole Verdonk de verbinding tussen professionals die zich bezighouden met het jonge kind tot zeven jaar. Communicatie is daarin belangrijk. Haar doel is bereikt wanneer jij als professional in je kracht staat en concrete stappen zet. Met haar brede Jonge Kind expertise en kennis in verschillende VVE methodes voor onderwijs en kindervang heeft ze de tools in handen om jou in beweging te krijgen.
Ontwikkelingskansen voor het jonge kind, daar maakt Marleen van der Zee zich hard voor. Zorg samen met haar dat iedereen de kansen in de kinderopvang en de onderbouw benut. Van werkvloer tot bestuur. Ze gebruikt hiervoor het Piramide Implementatie Vaardigheden Assessment (PIVA). Deze tool vormt een kwaliteitsbewaking voor kinderdagverblijven. Je maakt zelf een opleidingsplan en coacht je eigen medewerkers. Marleen begeleidt je bij het gebruiken van PIVA.

Sharina
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Elk kind ontwikkelt zich optimaal op zijn eigen tempo, gaat met plezier naar school en keert na een dag spelen en onderzoeken blij weer naar huis. Helen Degenhart werkt samen met jou naar dit ideaalbeeld toe. Ze betrekt kinderen, ouders en andere onderwijsprofessionals bij dit proces. Gedrag en werkhouding zijn haar specialisaties. Ze analyseert Leerling Volg Systeem-toetsen en adviseert op het gebied van motivatie, sociale veiligheid en gedragsproblemen.
Jacqueline kan goed observeren, luisteren en samenvatten. Haar missie is compleet als ze ziet dat het jonge kind in een kleutergroep de ruimte krijgt om te spelen. Een goed doordachte speelleeromgeving is daarom haar aandachtspunt. Ook nieuwe ontwikkelingen zoals iPads, programmeren en STEAM geeft zij een passende plek in het aanbod voor de groep. Ze is voormalig kleuterleidster en licentiehouder voor Piramide en andere (kleuter)leermethodes. Op het gebied van ICT & Digitaal Leren is ze iCoach, Microsoft Office- en Google-trainer.

Rita Stronks
Interieuradviseur en pedagoog
Rita is afkomstig uit de hulpverlening, waar ze altijd gewerkt heeft met het jonge kind (o.a. met normaal begaafde kinderen met ASS). Daar viel haar de invloed van de ruimte op het gedrag van de kinderen al op en besloot zich hier meer in te scholen. Nu combineert ze haar pedagogische kennis met o.a. styling, kleur-en materiaalgebruik, een goede verlichting én akoestiek.
Frederieke Kramers doel: enthousiaste leerkrachten meer tools geven zodat ze de volgende lesdag met de juiste mindset aan de slag gaan. Ze focust zich op klassenmanagement en op organisatiestructuren, maar is ook gespecialiseerd in sensorische informatieverwerking. Leer samen met haar om prikkels in de groep te herkennen, te verwerken en op de juiste manier aan te pakken. Opmerkzaam, nuchter en oprecht maakt ze een kritische vertaalslag naar de praktijk waar je mee vooruit kan.
Yvonne Zwart werkt samen met scholen aan een beleid dat iedereen voor de langere termijn kent en ondersteunt. Iedere onderwijsprofessional heeft een eigen motivatie en passie. Yvonne verbindt die aan eigen laag van verantwoordelijkheid. Ga samen met haar strategisch aan de slag met de ontwikkeling en het beleid van school. Yvonne zet de visie om naar een planmatige aanpak en coacht in leidinggeven dat specifiek gericht is op schoolorganisaties.
Bereik meer werkplezier, meer effectiviteit en een betere kwaliteit van onderwijs met Anita Aalpoel. Ze versterkt op enthousiaste wijze jouw vaardigheden op didactisch en pedagogisch gebied. Daarvoor koppelt ze bewezen effectieve onderwijsvernieuwingen aan jouw lespraktijk. Zo zie je meteen de meerwaarde en ontvang je de juiste tools om zelf aan de slag te gaan. Anita biedt je ook de nodige verdieping en verrijking. Daarmee maak jij daarna werkelijk het verschil in jouw dagelijkse lespraktijk.
Danielle Diele prikkelt op de korte termijn en inspireert op de lange termijn. Elk kind verdient volgens haar het beste onderwijs. Ze deelt haar knowhow met leerkrachten die zich willen blijven verbeteren. En begeleidt besturen en directie op beleidsniveau. Vooral op de gebieden rekenen, lezen, taal en wereldoriëntatie is zij expert. Met een specialisatie in remedial teaching en het TOP-dossier deelt ze haar kennis en ervaring over hoogbegaafdheid, gedragsproblemen en kindgesprekken. Ze ziet kansen werkt als verbinder samen met jou aan een sterker onderwijs.
Marieke luistert aandachtig naar de behoeftes van scholen. Met achttien jaar ervaring als basisschoolleraar in haar schooltas, stippelt ze daarna samen met het leerteam de juiste route uit.. Met haar passie voor rekenonderwijs en wetenschap & techniek enthousiasmeert ze je met nieuwe methoden. Bovendien implementeert ze niet alleen, maar blijft ze ook monitoren. Zo lever je samen met haar een structurele bijdrage aan de professionalisering van jouw schoolteam.
Saskia Slot ziet verschillen tussen leerkrachten als een kans om van elkaar te leren en gezamenlijk te groeien. Ze brengt je van weerstand naar leerstand met haar specialismen in sociale vaardigheden en handelings- en opbrengstgericht werken. Ze heeft als taal-, lees- en rekenspecialist met een master educational needs dé tools op zak om talenten en persoonlijkheden maximaal te benutten.
Als Export Manager Caribbean is Jeroen nauw betrokken bij de onderwijsinhoudelijke ontwikkeling op de scholen in de Caribbean. Doordat hij zeer regelmatig op de Caribische eilanden aanwezig is, weet hij wat er speelt en welke vragen er zijn over het onderwijs en de ontwikkeling hiervan. Hij brengt graag een bezoek aan jouw school om in gesprek te gaan over onderwijsontwikkelingen en te kijken hoe we hier samen met ons hart voor leren stappen in kunnen nemen. Jeroen denkt mee vanuit zowel het leraren- directeur- en bestuur perspectief.
Leerlingen moeten zich staande houden in onze digitale maatschappij. Klaas-Jan Lammers laat je zien hoe leerlingen de enorme hoeveelheid informatie op het internet structureel kunnen inzetten. Bovendien heeft hij tools om jouw lessen mediawijzer te maken en haalt hij ICT-obstakels uit de weg, zodat jij en collega-onderwijsprofessionals efficiënter samenwerken. Een mediawijze leraar staat volgens hem aan de basis van onze toekomst. Klaas-Jan zorgt daarom dat leraren die rol vol vertrouwen en met voldoende kennis op zich nemen.
Marvin Reuvers richt zich op toekomstgericht onderwijs. Door doe- en ontdeklabs vol ICT-innovaties op te zetten, stimuleert hij onderzoekend en ontwerpend leren. Hij leert je technologie slim in te zetten, zodat het aansluit op individuele leerbehoeften en talenten . Marvin maakt ook samenwerken efficiënter, met zijn specialisatie in Microsoft en Office365. Van aanschaf tot implementatie adviseert hij schoolbesturen over slimme, snelle opbrengsten en het gebruik en beleid van de technologie. Hij brengt bijvoorbeeld helder in kaart wat er moet gebeuren op het gebied van informatiebeveiliging en privacy in het kader van gegevensbescherming.
Onderwijsvernieuwing gaat hand in hand met de inzet van nieuwe technologieën. Martijn Hermsen laat digitale leermiddelen en technologische ontwikkelingsmaterialen aansluiten op de behoeften van de leerkracht en de belevingswereld van leerlingen. Martijn adviseert scholen omtrent de privacywetgeving en is gespecialiseerd in robotica, gamification, minecraft, programmeren en kunst- en cultuureducatie. Die combinatie biedt talloze mogelijkheden. Denk samen met hem na over een strategisch beleid en een schoolondernemingsplan waarin al deze facetten bijdragen aan onderwijsvernieuwing.
Olaf de Groot vindt leren fantastisch. Het beste gevoel als leraar krijg je volgens hem door een ander een succeservaring te laten beleven. Hij boekt zelf dat succes door leraren te laten zien hoe ze ICT logisch integreren in het primair onderwijs. Hij gebruikt daarvoor zowel zijn ervaring voor de klas als zijn expertise in bestuurszaken. Olaf dompelt je met veel enthousiasme onder in Google G-suite en traint onderwijsprofessionals zo dat zij hun winst op hun buurt overdragen aan collega’s.
Sander Dorst is specialist in verandermanagement en zet daarvoor diverse digitale (leer)middelen in. Hij volgt de Master Leren In Innoveren om bij te blijven bij vernieuwingen en deze doorgaans te verwerken in zijn trainingen. Met zijn kennis van robotica – en in het bijzonder de Nao-onderwijsrobot – laat Sander je zien hoe je de zelfredzaamheid en creativiteit van leerlingen stimuleert. Hij verliest hierbij de bekende driehoek ‘competentie, autonomie en relatie’ nooit uit het oog.
Gerreke Gierveld laat alle lagen – van werkveld tot bestuur – in het onderwijs kennismaken met tools om zelfs de allerjongste kinderen meer te laten spelen. Bijvoorbeeld door een praktijkgerichte training te geven aan onderwijsprofessionals die daarna weer hun collega’s kunnen bijscholen. Gerreke combineert een hands-on-mentaliteit met de theorie, ontwikkelt methodes door en werkt zo op creatieve wijze aan de groeiende behoefte in de kinderopvang om ook baby’s meer uit te dagen om te spelen.
De combinatie van kleuters en ICT doet Eveline Kalevelds hart sneller kloppen. Het betekenisvol inzetten van iPads is voor haar het belangrijkste aandachtspunt. Eveline is de drijvende kracht achter Kleutersdigitaal. Verder is ze Apple teacher en Apple Professional Learning Specialist. Ontdek samen met Eveline de mogelijkheden van ICT in het kleuteronderwijs.
Als erkend NOBCO-en EMCC coach zoekt Nicole Verdonk de verbinding tussen professionals die zich bezighouden met het jonge kind tot zeven jaar. Communicatie is daarin belangrijk. Haar doel is bereikt wanneer jij als professional in je kracht staat en concrete stappen zet. Met haar brede Jonge Kind expertise en kennis in verschillende VVE methodes voor onderwijs en kindervang heeft ze de tools in handen om jou in beweging te krijgen.
Ontwikkelingskansen voor het jonge kind, daar maakt Marleen van der Zee zich hard voor. Zorg samen met haar dat iedereen de kansen in de kinderopvang en de onderbouw benut. Van werkvloer tot bestuur. Ze gebruikt hiervoor het Piramide Implementatie Vaardigheden Assessment (PIVA). Deze tool vormt een kwaliteitsbewaking voor kinderdagverblijven. Je maakt zelf een opleidingsplan en coacht je eigen medewerkers. Marleen begeleidt je bij het gebruiken van PIVA.
Een gefundeerde visie met bijbehorend stappenplan voor de groepen 1-2, daarvoor schakel je Astrid van der Meer in. Als sparringpartner adviseert zij vanuit de huidige situatie in de keuzes en routing naar de gewenste situatie. Laat je door haar ontlasten en til met behulp van haar input de kleuterklassen naar een hoger niveau. Ze brengt niet alleen haar toegankelijke, eerlijke en enthousiaste uitstraling mee, maar haar ook haar praktijkervaring als gedragsspecialist, leraar en remedial teacher.

Merel Avery
Taalcoördinator, Paus Johannes in Sint Pancras (groep 7/8)
Merel Avery haalt haar energie uit het persoonlijke contact met de leerlingen. Het Kinderboekenpakket bestelt ze al vijf jaar op rij en is dan ook een geliefd onderdeel van haar leerjaar. Naast het organiseren van de Kinderboekenweek besteedt ze aandacht aan de Nationale Voorleesdagen en andere evenementen die de Nederlandse taal in het zonnetje zetten.

Marloes Lubberding & Linda Groot
Eigenaren Leerkrachtorganizer
Marloes Lubberding en Linda Groot van Leerkrachtorganizer hebben zich gespecialiseerd in praktische tools waarmee leerkrachten hun werk efficiënter kunnen organiseren. Zoals een agenda voor werk en privé, een Overdrachtsboek voor duopartners en diverse plan-items. “Daarbij kiezen we bewust voor een vrolijke, kleurrijke uitstraling, zodat je niet alleen gestructureerd, maar ook blij van onze producten wordt.”
Brenda van Rijn is onderwijskundige en werkzaam als educatief ontwikkelaar. Kennis van onderwijsinhoud, ervaring in de praktijk en een creatief proces zijn de basis van deze ontwikkelingen. Het uiteindelijke doel is altijd om het onderwijs te verrijken met kwalitatief goede producten waarmee we professionals helpen en kinderen verder ontwikkelen.

Esther van der Knaap
Eigenaar Onderwijswereld-PO
Esther heeft lesgegeven aan bijna alle groepen van het basisonderwijs, en heeft gewerkt als locatiedirecteur. Eigenlijk vindt ze het onderwijs over de gehele breedte gewoon super, de functie of groep is daarbij minder belangrijk. Via www.onderwijswereld-po.nl voorziet zij collega’s van een berg aan inspiratie, materialen en professionaliseringen. Het volledige team van Onderwijswereld-PO bestaat uit 26 enthousiaste vrijwilligers, die er samen voor zorgen dat er vrijwel iedere dag van de maand een inspirerende blog of een praktische download op de website staat. Qua ontwikkelingsgebieden heeft Esther een brede interesse, maar Executieve Functies, Groepsvorming en Close Reading zijn toch wel favoriet!

Femke Bosmans
Leerkracht groep 8
Femke is al 20 jaar leerkracht van groep 8. Daarnaast schrijft zij blogs en ontwikkelt zij lesmateriaal. Dit alles deelt zij op haar website www.juffrouwfemke.com

Nena Heesakkers
Juf op een Kindcentrum in Rosmalen
Mijn naam is Nena Heesakkers en ik ben juf van een instroomgroep 1 op een Kindcentrum in Rosmalen. Ik heb ervaring opgedaan met de online quizomgeving ‘Kahoot!’. Voor mij als leerkracht is dit een andere, leuke en innovatieve manier om spelend te leren én de kennis te meten in mijn groep.
Met de nodige onderwijservaring en de werkervaring binnen de Rolf groep, begeleid ik scholen en kinderopvangorganisaties in het vormgeven van de professionalisering voor hun medewerkers. Samen met de organisatie bepalen we een passende aanpak, zodat er een plan wordt opgesteld wat iedereen uitdaagt tot leren. Hierin werk ik nauw samen met onze onderwijsadviseurs, om zo de organisatie volledig te kunnen coachen in het aanbod voor de medewerkers.
Erwin Spaan is een ervaren en enthousiast trainer/adviseur en mediacoach in het onderwijs en verbindt theorie met de praktijk. Omdat hij ook zelf voor de klas staat, ervaart hij het onderwijs van twee kanten en ziet hij hoe Digitale Geletterdheid en ICT deuren opent en het onderwijs verbetert. Erwin helpt scholen met het verwerven van inzichten en het maken van keuzes om het onderwijs eigentijdser, aantrekkelijker en effectiever te maken. Dit doet hij o.a. door inzet van Virtual en Augmented Reality.

Jeroen Swolfs
Fotograaf Streets of the World
Jeroen Swolfs startte in 2009 zijn gigantische project, Streets of the Worls, in de straten van Bangkok. Vanuit daar heeft hij in 7 jaar tijd de wereld rondgereisd om in de straten van de hoofdsteden op zoek te gaan naar herkenbare thema’s. Denk daarbij aan liefde, vriendschap, familie, werk, sport en spel. In moeilijke landen fotografeerde hij doorzettingsvermogen, broederschap en hoop.

Ciska van der Veer
Kinderkinesioloog
Ciska van der Veer is woonachtig in Hommerts en moeder van 4. Ze werkt als kinderkinesioloog in haar praktijk aan huis. Van jongs af aan heeft de ontwikkeling van kinderen haar enorm geboeid en nog steeds ontdekt ze dagelijks nieuwe dingen. Ze begeleidt kinderen en ouders daar waar de ontwikkeling wordt verstoord door wat dan ook. Om kinderen weer te zien stralen, want dat doen ze als ze zich goed voelen. Daar doet ze het voor!

Angelique Teeuwen
Leerkracht en Wetenschap & Techniek-coach
Leerkracht unit 2 (4 – 7 jarigen) bij kindcentrum de Wouter in America van Dynamiek scholengroep. Mijn baan als leerkracht combineer ik door als Wetenschap&Techniek-coach te werken voor twee scholen. Daarnaast werk ik nog een halve dag als wetenschap en techniek inspirator voor Dynamiek Scholengroep en ben ik coördinator binnen STEAM Limburg. Mijn ambitie als Wetenschap&Techniek-coach/ inspirator is andere leerkrachten te inspireren en innoveren op het gebied van wetenschap en techniek.

Carine Manderfeld
Logopedist en dyslexiespecialist
Carine Manderfeld is logopedist en dyslexiespecialist. Vanuit haar Cursuscentrum KWeC (Kwalitatieve Workshops en Cursussen) organiseert ze cursussen voor het onderwijs en de zorg. Met haar kennis en meer dan 25 jaar ervaring geeft ze niet alleen de theorie hoe je kinderen met leesproblemen of dyslexie kunt begeleiden, maar geeft ze ook juist veel praktische tips en trucs hoe je kinderen kunt leren lezen.
De wereld om ons heen veranderd snel en zeker op het gebied van IT. Het is Stephan zijn drijfveer om bits en bytes te vertalen naar begrijpelijke taal. Hij laat je kennis maken met de mogelijkheden van IT om alle daagse processen makkelijker te maken. Met zijn specialisme en vergaande kennis in Microsoft 365 is geen proces of IT-omgeving te complex om geoptimaliseerd te worden. Naast het door vertalen van processen ligt zijn focus sterk op verbeteren van IT- beleid, ook wel IT-governance genoemd, en beveiliging van een Microsoft 365 omgeving zodat gebruikers zich hier geen zorgen over hoeven maken.

Inge Kustermans
Juf
Inge is leerkracht in groep 1/2/3 op het IKC ‘t Bossche Hart in Bosschenhoofd. Haar ervaringen en tips deelt ze graag met andere leerkrachten.

Ivette Bruggeman-Jansen
Leerkracht groep 2/3
Ivette, bekend op Instagram onder de naam Juf Ivette, is leerkracht in groep 2/3. Naast leerkracht is ze onderbouw coördinator en leesspecialist op OBS de Woelwaters in Ulft.

Ashley Béatse
Leerkracht en taal coördinator
Ashley is leerkracht groep 1-2 op de Margarethaschool in Arnhem. Naast leerkracht is ze ook werkzaam als taal coördinator, zet ze zich in voor het vergroten van de ouderbetrokkenheid en bedenkt en organiseert ze o.a. een passend naschools aanbod in het kader van Kansrijk Opgroeien.