Rolf ontwikkelingsmateriaal helpt om specifieke vaardigheden bij kinderen te ontwikkelen, door middel van spelend leren met educatieve waarde in elk spel.
Kennis, ervaringen en wensen van leerkrachten, onderwijskundige experts en theorie vormen de basis van de ontwikkelingsmaterialen en vormen ook zes uitgangspunten. Aan deze uitgangspunten voldoet elk product.
In deze en komende nieuwsbrieven van Lotje staat elke keer één van deze uitgangspunten centraal. Over dat betreffende punt wordt meer uitleg gegeven.
Een belangrijk uitgangspunt is dat kinderen ook écht iets leren van Rolf ontwikkelingsmaterialen. Alle materialen moeten bijdragen aan het behalen van specifieke leerdoelen. En moeten ervoor zorgen dat specifieke vaardigheden bij het kind goed ontwikkeld worden: taal, rekenen, motorisch, sociaal-emotioneel, wereldoriëntatie, kunstzinnige oriëntatie, steam en 21ste eeuw vaardigheden. Deze vaardigheden zijn voor elke leeftijd anders en worden bepaald door de Stichting Leerdoelen Ontwikkeling (SLO). SLO bepaald kerndoelen voor elk leergebied. Deze worden door de Rolf groep nauwlettend gevolgd en meegenomen bij de ontwikkeling van nieuwe materialen en natuurlijk ook bij de doorontwikkeling van bestaande materialen.
Zo zijn we er zeker van dat de Rolf educatieve ontwikkelingsmaterialen aansluiten bij de ontwikkeling van kinderen én kinderen de vaardigheden die zij moeten ontwikkelen ook daadwerkelijk ontwikkelen.