Geschikt voor
Basisschool
NULL
Gepubliceerd op 29 juni 2020 Leestijd 3 min.

De parel van...

Doe de 30 dagen challenge digitale geletterdheid! Durf jij deze uitdaging aan?

Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een 30 dagen challenge van. Het is een echte trend waar duizenden mensen aan mee doen. Maar werkt het wel echt? Kan je in 30 dagen een verandering in gang zetten? En zou dit ook werken in het onderwijs?

Wat is het en hoe werkt het?

De 30 dagen challenges houden in dat je 30 dagen lang verschillende opdrachten uitvoert. Je krijgt voor de start van de 30 dagen een schema te zien met welke opdracht je iedere dag kan doen. 30 dagen challenges hebben het voordeel dat je de opdrachten zelf kunt inplannen op de dag, waar en wanneer je wilt. Je kunt er ook ieder moment mee stoppen, maar vaak werken ze juist erg motiverend en op een gegeven moment wil je gewoon de 30 dagen volbrengen.

Dus wat wil jij veranderen in het onderwijs? Als voorbeeld heb ik een 30 dagen challenge gemaakt om meer te doen met Digitale Geletterdheid en ICT in de klas. 30 uitdagingen voor jou als leerkracht én voor leerlingen. Durf jij deze challenge aan?

Ben je na deze 30 dagen op zoek naar nog meer uitdaging? Wil jij weten hoe je structureel in de klas het verschil kunt maken met digitale leermiddelen? Onderaan de pagina kan je via de button naar de pagina van onze opleiding tot Digitale Geletterdheid Expert gaan!

Meer weten over onze opleiding tot Digitale Geletterdheid Expert?

Martijn Hermsen

Martijn Hermsen

Onderwijsadviseur

Onderwijsvernieuwing gaat hand in hand met de inzet van nieuwe technologieën. Martijn Hermsen laat digitale leermiddelen en technologische ontwikkelingsmaterialen aansluiten op de behoeften van de leerkracht en de belevingswereld van leerlingen. Martijn adviseert scholen omtrent de privacywetgeving en is gespecialiseerd in robotica, gamification, minecraft, programmeren en kunst- en cultuureducatie. Die combinatie biedt talloze mogelijkheden. Denk samen met hem na over een strategisch beleid en een schoolondernemingsplan waarin al deze facetten bijdragen aan onderwijsvernieuwing.