NULL

Support

Veelgestelde vragen

Service en klanttevredenheid staan bij ons hoog in het vaandel. Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Hieronder vind je een overzicht van de rubrieken van de door onze klanten veelgestelde vragen.

Hoe kan ik als organisatie online aankopen doen in deze webshop?

Om te kunnen bestellen in de webshop heb je als organisatie eerst een klantnummer nodig. Je kunt je registreren via dit formulier. Je voert ook gelijk je e-mailadres (tevens je inlognaam) en gewenste wachtwoord in. Na aanvraag hiervan ontvang je zo spoedig mogelijk een e-mailbericht van ons. Vervolgens kun je direct inloggen en bestellen in de webshop.

Kan ik als particulier een bestelling doen in deze webshop?

Het is ook mogelijk om als particulier een bestelling te plaatsen in deze webshop. Je kunt via dit formulier direct een account aanmaken en in onze webshop bestellen. Na het inloggen worden direct de actuele prijzen getoond. Je kunt afrekenen met iDEAL. Wij bezorgen je bestelling alleen overdag en op werkdagen. De vracht- en administratiekosten (binnen Nederland) bedragen € 6,00.

Hoe kan ik als organisatie een account aanvragen?

Om als organisatie te kunnen bestellen in de webshop heb je een klantnummer nodig. Je kunt deze via een formulier dit formulier. Vervolgens zullen wij contact met je opnemen over je accountgegevens. Is jouw organisatie al bij ons geregistreerd dan kun je via de zogeheten ‘Admin’ binnen je organisatie een account aanvragen.

Wat is de ‘Admin’ dan precies?

Per organisatie die bij de Rolf groep geregistreerd staat als klant, bestaat er in de webshop een hoofdaccount, de zogeheten ‘Admin’. De persoon met Admin-rechten kan alle instellingen voor jouw gehele organisatie aanpassen. Ook kunnen uitsluitend door de Admin nieuwe gebruikers worden aangemaakt die direct kunnen bestellen in deze webshop.

Als je nog geen eigen inlogcode hebt voor onze webshop, maar jouw organisatie al wel klant is bij de Rolf groep, dan kan de ‘Admin’ je heel eenvoudig toevoegen als gebruiker. Je kunt daarna direct inloggen en bestellen.

Hoe weet ik of onze organisatie al klant is in deze webshop?

Weet je dit niet zeker dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder.

Wie is het Admin-account van mijn organisatie?

Weet je niet wie het Admin-account van jouw organisatie beheert, dan kun je contact met ons opnemen. Wij kijken dit graag voor je na.

De Admin van mijn organisatie moet vervangen worden. Hoe kan dit?

Als het Admin-account van jouw organisatie vervangen moet worden, kun je contact met ons opnemen. Wij passen dit graag voor je aan. Dit kun je namelijk niet zelf.

Dit doe je door een email te sturen, naar klantenservice@derolfgroep.nl  waarin je toestemming geeft om het admin account aan te passen. In deze email vermeld je de naam en het email adres van de huidige admin en de naam en het email adres van de persoon waarin het gewijzigd mag worden.

Hoe kan ik inloggen in de webshop?

Heb je een account dan kun je via deze link inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Je kunt hier een link opvragen om een nieuw wachtwoord aan te maken. Deze link wordt vervolgens per e-mail naar je toegezonden.

Ik wil graag mijn wachtwoord wijzigen, kan dit?

Indien je ingelogd bent is dit mogelijk via deze pagina.

Mijn gegevens zijn niet correct en ik kan dus niet inloggen?

Het is mogelijk dat je wachtwoord niet correct is. Je kunt hier een link opvragen om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Kan ik mijn gegevens wijzigen?

Wanneer je ingelogd bent, kun je via Mijn account je eigen gegevens wijzigen en een verzoek indienen om de geregistreerde gegevens van je organisatie te laten wijzigen.

Account aanvragen, inloggen en mijn account

Hoe plaats ik eenvoudig mijn jaarbestelling?

Heb je al eens eerder een (jaar)bestelling geplaatst in onze webshop, dan kun je hier nu handig gebruik van maken. Via het kopje Mijn account en Orderhistorie (onder het kopje Orderoverzicht) kun je eenvoudig je vorige (jaar)order terug vinden. Je kunt vervolgens op het ordernummer klikken om de order te bekijken. Op de orderpagina staat bovenaan een button met de tekst Plaats artikelen in actieve Winkelwagen. Met deze button kun je met één klik alle producten direct weer toevoegen aan je actieve winkelwagen en je (jaar)order plaatsen. Aan deze Winkelwagen kun je vanzelfsprekend nieuwe artikelen toevoegen zodat je snel één of meerdere winkelwagens hebt gevuld.

Let op! Bij het kopiëren van de orderhistorie (m.n. lesmethoden) is het belangrijk dat je controleert op de juiste versie. Wellicht ben je overgestapt naar een nieuwe versie. Controleer ook altijd goed of alle verpakkingseenheden hetzelfde zijn gebleven om foutieve bestellingen te voorkomen.

Kan ik werken met meerdere winkelwagens en groepen?

Ja, dat is heel eenvoudig. Als je in het scherm van je Winkelwagen bent, kun je linksboven klikken op Nieuwe winkelwagen of groep/afdeling aanmaken. Op deze pagina maak je een nieuwe winkelwagen aan en kun je een naam geven aan je huidige en nieuwe winkelwagen. Je kunt hier ook groepen/afdelingen aanmaken en deze koppelen aan een winkelwagen. Het toevoegen van een groep aan een (bestaande) winkelwagen is ook nog mogelijk in het bestelproces. Eén van de voordelen van het gebruiken van meerdere winkelwagens is dat deze apart (bijv. per groep) worden verpakt. Dit is makkelijk met het sorteren van je binnengekomen bestelling. Op de doos/dozen staat de naam van de winkelwagen.

Als je groepen/afdelingen instelt, kun je eenvoudig via de orderhistorie alle orders per groep inzien. Let bij het toevoegen van producten goed op welke winkelwagen de actieve winkelwagen is. Dit zie je rechtsboven in het scherm. Als u geregistreerd bent als particulier is het niet mogelijk om met meerdere winkelwagens te werken.

Wat is de levertijd van een bestelling?

Tijdens het bestellen kun je jouw gewenste leverweek aangeven (dit geldt niet voor particuliere accounts). Wij streven er naar binnen deze week te leveren. Standaard leveren wij bestellingen, die vóór 13.00 uur geplaatst zijn, de volgende werkdag uit.

Leveren wij ook aan scholen in de (zomer)vakantieperiode?

Wil je als basisschool de bestelling in een (zomer)vakantie geleverd hebben, dan is dit mogelijk. Let er dan wel goed op dat er dan iemand aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen. Kies je er tijdens het bestellen voor om de levering in de zomervakantie te laten bezorgen, dan zullen wij je om een aantal aanvullende gegevens vragen zodat we kunnen zorgdragen voor een goede levering.

Kan ik een bestelling annuleren?

Onder bepaalde voorwaarden is dit mogelijk. Wil je een order annuleren dan kun je contact met ons opnemen.

Kan ik een order ook als Excel bestand downloaden?

Ja, dit is mogelijk wanneer je naar Mijn account gaat en klikt op Orderhistorie. Je ziet dan bovenaan de pagina een knop met de tekst Al deze producten in een Excel overzicht? Klik dan hier. Je kunt dit ook per order opvragen door te klikken op de order. Vervolgens zie je de knop met de tekst Al deze producten in een Excel overzicht? Klik dan hier onderaan staan (naast de printbutton).

Hoe weet ik of mijn bestelling op de webshop goed is doorgekomen?

Via de pagina Mijn account kan je onder het kopje Orderoverzicht klikken op Orderhistorie en/of Orders in behandeling. Je kan je geplaatste orders en de status hiervan hier inzien.

Moet ik tijdens een bestelling verplicht een inkoopreferentie invoeren?

Bij sommige organisaties is dit inderdaad verplicht. Weet je niet waaraan de referentie moet voldoen, neem dan contact op met de Admin van jouw organisatie.

Hoeveel bedragen de vracht- en verzendkosten?

Bestellingen met een orderwaarde van meer dan € 175,- incl. btw worden gratis verzonden. De vracht- en verzendkosten bij bestellingen met een orderwaarde van minder dan € 175,- incl. btw bedragen € 6,-. Voor meubilair en speeltoestellen gelden afwijkende kosten. Vraag de klantenservice om meer informatie hierover.

Bestellingen en leveringen

Heb je een instructie over het gebruik van de webshop?

Bekijk de instructievideo, te vinden onder de pagina service & support.

Kan ik op verschillende locaties aan mijn bestelling werken?

Ja, dit is mogelijk als je met dezelfde gegevens inlogt (je e-mailadres en wachtwoord).

Kan ik mijn winkelwagen vullen en later aanvullen of bestellen?

Ja, de winkelwagen(s) die je hebt gevuld blijven bewaard. Je kunt dus je bestelling altijd op een later tijdstip aanvullen of afronden.

Hoe plaats ik eenvoudig mijn jaarbestelling?

Via je Orderhistorie kun je eenvoudig al jouw eerder geplaatste webshoporders inzien. Als je op het ordernummer klikt, zie je alle bestelde producten van de order. Met de button ‘Plaats artikelen in winkelwagen’ kun je de gehele order weer in de winkelwagen plaatsen, vervolgens kun je deze aanpassen of aanvullen. Let op! Bij het kopiëren van je orderhistorie (m.n. lesmethoden) is het belangrijk dat je controleert op de juiste versie. Wellicht ben je overgestapt naar een nieuwe versie. Controleer ook altijd goed of alle verpakkingseenheden hetzelfde zijn gebleven om foutieve bestellingen te voorkomen.

Kan ik werken met meerdere winkelwagens en groepen?

Ja, dat is heel eenvoudig. Als je in het scherm van je winkelwagen bent, kun je linksboven klikken op ‘Nieuwe winkelwagen of groep/afdeling aanmaken’. Op deze pagina maak je een nieuwe winkelwagen aan en kun je een naam geven aan je huidige en nieuwe winkelwagen. Eén van de voordelen van het gebruiken van meerdere winkelwagens is dat deze apart (bijv. per groep) worden verpakt. Dit is makkelijk met het sorteren van je binnengekomen bestelling. Let bij het toevoegen van producten goed op welke winkelwagen de actieve winkelwagen is. Dit zie je rechtsboven in het scherm. Ben je geregistreerd als particulier dan is het niet mogelijk om met meerdere winkelwagens te werken.

Ik kan het gezochte artikelnummer niet vinden, wat nu?

Het kan zijn dat het product is uitverkocht, dan wordt deze niet meer getoond op de website. Je kunt dan contact met ons opnemen. Ook kun je in de handige zoekfunctie een omschrijving van het artikel van je keuze invoeren om naar een alternatief artikel te zoeken.

Welke browser wordt geadviseerd voor deze webshop?

De webshop werkt het beste in de browsers Internet Explorer 8 of hoger en de nieuwste versies van Firefox en Google Chrome.

Ik gebruik Internet Explorer 7, maar de website werkt niet goed?

Internet Explorer 7 is een verouderde webbrowser. Deze website wordt niet volledig ondersteund door Internet Explorer 7. Het kan zijn dat sommige items niet goed worden weergegeven maar je kunt wel bestellen. Het is aan te raden om je webbrowser te updaten naar een recente versie. (Mogelijk gebruik je Internet Explorer 9 in de compatibiliteitsweergave, dan kun je dezelfde problemen ondervinden.)

De webshop toont geen bestelknop, wat nu?

Wordt er geen bestelknop getoond, dan kan het zijn dat je hier niet toe bevoegd bent. De admin van het webshopaccount kan deze rechten verlenen. Weet je niet wie de admin is, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe kan ik online een offerte aanvragen voor een lesmethode?

Wil jij een offerte aanvragen voor een complete lesmethode? Zit je nog in de oriëntatiefase en vraag je je af welke methode het beste past bij jouw school? Vraag je accountmanager om advies. Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice om een offerte voor een specifieke methode aan te vragen.

Webshopgebruik

Hoe kan ik een klacht / opmerking over een bestelling doorgeven?

Dit kan door in te loggen en op de pagina Mijn account te klikken op ‘Servicepagina’.

Klik hier om direct een servicemelding te maken of om eerst in te loggen. Je wordt doorgestuurd naar de order overzichtspagina. Vervolgens klik je op de order waar je een servicemelding over wilt plaatsen. Bij elk product staat de knop ‘Servicemelding’.

Kan ik een artikel retourneren?

Artikelen kun je tegen voorwaarden retourneren. Op de Mijn account pagina kun je, als organisatie, hiervoor een verzoek indienen. Je aanvraag zal door onze klantenservice worden verwerkt. Wij informeren je binnen twee werkdagen over welke oplossing wij kunnen bieden en onder welke condities goederen geretourneerd kunnen worden. Heb je een particulier account, neem dan contact met ons op.

Wat zijn de voorwaarden om een artikel te retourneren?

Vanzelfsprekend zijn er geen kosten verbonden aan retourzendingen van artikelen die niet conform jouw bestelling geleverd zijn. Na je aanvraag voor een retourzending, ontvang je een bevestiging met daarin het overzicht van de te retourneren artikelen en de daarbij behorende vergoedingswaarde. Bekijk de vergoedingentabel bij retourzendingen.

Kan ik alvast een artikel retour laten versturen zonder dat ik een bevestiging op mijn aanvraag heb ontvangen?

Nadat we jouw aanvraag hebben ontvangen, krijg je van ons een bevestiging met jouw retournummer. Uitsluitend met dit nummer kunnen wij je retourzending verwerken. Heb je vragen over de status van je aanvraag, neem dan contact op met onze klantenservice.

Moet ik zelf het vervoer regelen bij een retourmelding?

Wil je een artikel retourneren, dan hoef je deze artikelen niet zelf op te sturen. Als wij de goederen bij je ophalen, zijn deze verzekerd tijdens transport. Als je de artikelen toch zelf opstuurt dan bent je verantwoordelijk voor de zending tot er in ons magazijn voor ontvangst getekend is.

Kan ik een artikel bestellen dat niet in de webshop voorkomt?

Je kunt je verzoek per e-mail te sturen aan: klantenservice@derolfgroep.nl. Je kunt ons ook altijd bellen op 088 410 10 20. Wij bekijken in samenwerking met de assortimentsmanager welke mogelijkheden er zijn. Deze service geldt niet voor particuliere bestellingen.

Algemene verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden

De volledige algemene verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden kun je hier downloaden (pdf).

Service en retouren

Hoe bestel ik een licentie?

De licenties van uitgeverij Malmberg kun je bestellen via onze webshop. Deze bestel je net zoals ieder ander product door de licentie in je winkelwagen te plaatsen en de bestelling te voltooien. Let er wel op dat je een licentie bestelling van Malmberg altijd apart dient goed te keuren. Pas wanneer je de licentie order goedgekeurd hebt, is de bestelling definitief. De autorisatiebevoegde van de licentie orders kan de bestelling goedkeuren bij Mijn account onder het kopje Autorisatieaanvragen software licenties.

De licenties van de andere uitgeverijen kun je bestellen door het bestelformulier in te vullen. Deze vind je op onze webshop bij de betreffende methodepagina. In de tekst staat onderaan een linkje naar de bestellijst. Deze bestellingen worden direct in behandeling genomen.

Ik ben autorisatiebevoegde voor de bestellingen, maar ik kan geen licenties van Malmberg bestellen, klopt dat?

Voor het bestellen van licenties van Malmberg via onze webshop heb je een aparte autorisatiebevoegde nodig, ook als je de enige persoon met een account bent. De admin kan dit instellen bij de gebruiker. Bekijk in dit filmpje hoe je dat doet.

Hoelang duurt het voordat ik de licenties in Basispoort zie?

De meeste licenties staan 1 à 2 werkdagen nadat je de licenties hebt aangevraagd via onze website voor je klaar in Basispoort.

Kan ik mijn licentie nog wijzigen nadat ik deze besteld heb via de website?

Via de website is het niet mogelijk om achteraf nog een wijziging aan te brengen. Als je een fout hebt gemaakt in je bestelling, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice door een mail te sturen naar licenties@derolfgroep.nl.

Kan ik op jullie website ook een proeflicentie aanvragen?

Als je in de zoekbalk de zoekterm Proeflicentie typt, dan krijg je de mogelijkheid om een proeflicenties aan te vragen via een aanvraagformulier. Het aanvraagformulier voor zichtzendingen heeft de mogelijkheid om zowel een zichtzending als proeflicentie aan te vragen. Je vindt dit formulier door in de zoekbalk de zoekterm Zichtzending in te typen.

Hoelang mag ik de proeflicentie gebruiken?

Bij de meeste uitgeverijen loopt een proeflicentie 3 maanden. Een proeflicentie is gratis. Wanneer de proefperiode voorbij is, wordt de proeflicentie vanzelf stopgezet.

Kan ik mijn proeflicentie omzetten naar een vaste licentie? 

Alleen bij uitgeverij Zwijsen kan je de proeflicentie omzetten naar een vaste licentie door dit aan te geven in het licentieoverzicht in de Licentieregie. Alle andere proeflicenties kan je niet omzetten. Je dient dan de vaste licentie aan te schaffen via onze webshop of via de bestelformulieren.

Als ik een nieuwe licentie bestel, stopt de oude licentie dan automatisch?

Alleen de pakketten van Pluspunt 4, Wereld in getallen 5 en Alles Telt Q stoppen automatisch aan het einde van ieder schooljaar en dien je ieder schooljaar opnieuw te bestellen.

Alle andere licenties stoppen niet automatisch. Je dient de oude licentie zelf op te zeggen door een e-mail te sturen naar  licenties@derolfgroep.nl met de gegevens van jouw school. Of je kunt de oude licentie bij de uitgeverij zelf afmelden. Deze afmelding dient voor 1 juli bij ons of bij de uitgeverij binnen te zijn. De licenties van Zwijsen dient de beheerder van jullie school zelf af te melden via de Licentieregie van Zwijsen.

Licenties kunnen alleen met ingang van het nieuwe schooljaar opgezegd worden.

Wanneer je een licentie afgemeld hebt, blijft deze nog actief en te gebruiken tot aan het einde van dat schooljaar.

Het leerlingaantal klopt niet waardoor mijn factuur niet klopt. Hoe kan dat?

Voor het berekenen van de licenties gebruiken de uitgeverijen de oktobertelling van DUO. Hierbij wordt altijd de telling van het vorige schooljaar gebruikt (dus voor het schooljaar 2020-2021 wordt de telling van oktober 2019 gehanteerd).

Wanneer de school meerdere locaties heeft met aparte leerlingtellingen, maar een gedeelde BRIN, neem dan contact op met de klantenservice via licenties@derolfgroep.nl. Stuur hierbij een uitdraai uit je leerlingvolgsysteem mee van de totale telling van die locatie en het factuurnummer waar het om gaat.

Ik wil een licentie bestellen, maar krijg een melding dat het aantal leerlingen van DUO of het klantnummer van de uitgeverij niet bekend is en dat ik contact op moet nemen met de klantenservice. Wat nu? 

Deze melding krijg je omdat de schoolgrootte niet bekend is bij de uitgeverij. We kijken graag samen met je naar een oplossing. Je kunt ons bereiken via 088 4101020 of licenties@derolfgroep.nl.

Softwarelicentie bestellen

Hoe kan ik betalen in deze webshop?

Ben je als organisatie bij ons geregistreerd dan kun je direct bestellen in de webshop. De actuele prijzen worden getoond nadat je bent ingelogd. Wij factureren achteraf. Ben je als particulier ingelogd of heb je geen klantnummer, dan vragen wij je om met iDEAL af te rekenen.

Is betalen met iDEAL veilig?

Betalen met iDEAL is één van de veiligste manieren om online te betalen. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Meer informatie over iDEAL vind je op de website van iDEAL: www.ideal.nl. Deze betaalmethode is niet beschikbaar voor klanten met een zakelijk account.

Betalen in de webshop

Van Windows 7 naar Zorgeloos in de Cloud

De exacte datum voor het einde van de ondersteuning voor Windows 7 is 14 januari 2020. Hierna worden geen technische ondersteuning en software-updates ter bescherming van je PC/laptop meer geleverd voor het product vanuit Windows Update. Microsoft raadt je ten zeerste aan om vóór januari 2020 over te stappen naar Windows 10, om te voorkomen dat je in een situatie komt waarin je service of ondersteuning nodig hebt die niet langer beschikbaar is.

Informatie van Microsoft over uitfasering Windows 7

Wat betekent het einde van de ondersteuning voor mij?

Als je een pc/laptop hebt met Windows 7, ontvangt deze na 14 januari 2020 geen beveiligingsupdates meer. Je kunt na 14 januari 2020 ook niet meer inloggen. Het is daarom belangrijk om naar een modern besturingssysteem te upgraden, zoals Windows 10. Dit ontvangt de laatste beveiligingsupdates die helpen om jou device en jouw gegevens beter te beveiligen. Bovendien is de klantenservice van Microsoft niet meer beschikbaar om technische ondersteuning voor Windows 7 te bieden. Het zou dus goed kunnen dat we je op enig moment niet meer de ondersteuning kunnen bieden die we je graag willen bieden.

Wat moet ik doen?

Alle gebruikers van Windows 7 wordt geadviseerd om over te stappen naar een nieuw apparaat met Windows 10. De huidige pc’s/laptops zijn niet alleen sneller en lichter maar ook krachtiger en veiliger.

Kan ik mijn bestaande pc upgraden naar Windows 10?

Dit is per situatie verschillend. Daarom willen we ook graag met je in contact komen. Wanneer je accountmanager nog geen contact heeft gezocht, kun je dit binnenkort verwachten.

Wat gebeurt er als ik Windows 7  wil blijven gebruiken?

Je kunt Windows 7 na 14 januari 2020 niet meer gebruiken.

Kan Windows 7 nog steeds worden geactiveerd na 14 januari 2020?

Windows 7 kan na 14 januari 2020 niet meer gebruikt en geactiveerd worden.

Wordt Internet Explorer nog steeds ondersteund op Windows 7?

Ondersteuning voor Internet Explorer op een apparaat met Windows 7 wordt ook stopgezet op 14 januari 2020. Als onderdeel van Windows volgt Internet Explorer de ondersteuningslevenscyclus van het Windows-besturingssysteem waarop het is geïnstalleerd. Zie Veelgestelde vragen over de levenscyclus – Internet Explorer voor meer informatie.

Informatie vanuit de Rolf groep

Kan ik nog bij de Rolf groep terecht na 14 januari 2020 met vragen over Windows 7

We zullen je ook na 14 januari 2020 te woord staan maar Windows 7 kan na 14 januari 2020 niet meer gebruikt en geactiveerd worden.

Met wie moet ik contact zoeken als ik meer informatie wil over mijn situatie?

Bel met je accountmanager of met de infodesk 088 4101020

Kan ik voor 14 januari 2020 mijn scholen laten migreren?

Samen met jouw school/bestuur gaan we kijken naar wat de beste oplossing is. We streven er naar om voor iedereen een oplossing te realiseren waarmee jij als school/ bestuur het beste mee vooruit kan.

Netwerkprinter

Ondersteunt mijn huidige netwerkprinter ook Windows 10?

Het is per device afhankelijk of deze kan worden gebruikt in Windows 10. Als er drivers beschikbaar zijn in Windows 10, kan de printer worden gebruikt.

Zorgeloos werken in de Cloud

Wat betekent werken in de Cloud?
Kijk op https://www.derolfgroep.nl/oplossing/werken-en-leren-cloud/zorgeloos-in-de-cloud/

Wat zijn de voordelen van werken in de Cloud?

Zorgeloos in de Cloud staat voor complete ontzorging van de ICT op een schoollocatie – zonder gebruik te maken van een server. Het uitgangspunt is dat alles wat je deed met een server nog steeds kan, met meer functies en een grotere veiligheid.

Dus ook alle software blijft beschikbaar als we volledig in de Cloud werken?

We hebben onderzoek gedaan naar welke software beschikbaar is maar we zullen per situatie moeten bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Hoe regelen we printen in de Cloud?

Dat hangt af van de hardware die jullie hiervoor op school hebben. Voorafgaand aan een migratie doen we hier altijd onderzoek naar en kunnen we je deze vraag op maat beantwoorden.

Wat moet ik doen als ik overweeg om te gaan werken in de Cloud

Bel met je accountmanager of met de klantenservice 088 4101020

 

Waar kan ik nog meer relevante informatie vinden?

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4057281/windows-7-support-will-end-on-january-14-2020

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12435/windows-10-upgrade-faq

 

Uitfasering Windows 7

Wat is Basispoort?

Met Basispoort hoeven leerkrachten en leerlingen nog maar één keer in te loggen om snel en simpel toegang te krijgen tot alle softwareapplicaties van educatieve uitgeverijen en schoolleveranciers (Single Sign On-toegang). Daarnaast heeft Basispoort nóg een groot voordeel: je hoeft de school- en leerling gegevens slechts één keer in te voeren. Deze informatie is meteen gekoppeld aan de verschillende programma’s waar je op school mee werkt.

Of het nu het toetsprogramma is van de ene uitgeverij of het oefenprogramma van de andere uitgeverij. Wil je meer informatie over Basispoort? Neem dan contact met je accountmanager basisonderwijs of klantenservice.

Ik heb geen Basispoort-activatielink ontvangen, wat moet ik doen?

Je kunt een e-mail sturen aan info@basispoort.nl met de vraag om een activeringslink te ontvangen. Vermeld de naam en BRIN-code van je school.

Ik kan niet inloggen in Basispoort

Voor problemen met het inloggen in Basispoort, kun je het beste kijken op info.basispoort.nl.

Zijn e-mailadressen van leerkrachten na een import niet zichtbaar in Basispoort?

Staan de e-mailadressen van de leerkrachten correct in het LAS bestand? Dan worden ze ook overgenomen in Basispoort. Als de LAS import goed is gegaan, ontvangen zij van Basispoort vanzelf een activatielink. Daarmee kunnen leerkrachten individueel een eigen wachtwoord aanmaken en vervolgens inloggen.

Voor een ICT-coördinator zijn in Basispoort leerkrachten alleen maar zichtbaar in het scherm ‘Groepen’

Het scherm ‘E-mail adressen instellen’ toont alleen leerkrachten waarvoor na de import uit het LAS geen e-mailadressen zijn meegekomen naar Basispoort. Het wijzigen van e-mailadressen van leerkrachten in Basispoort is niet mogelijk. Dat moet altijd in het LAS worden aangepast. Die wijziging is dan, bij een automatische koppeling tussen het LAS en Basispoort, de volgende dag zichtbaar in Basispoort. Als de school in het beheermenu kiest voor ‘handmatige import’ uit het LAS, wordt de wijziging effectief bij Basispoort bij een volgende handmatige import (daarbij worden overigens alleen de wijzigingen doorgevoerd, maar geen andere gegevens overschreven). E-mail adressen van ICT-coördinatoren kunnen wel binnen Basispoort gewijzigd worden.

ICT-Coördinator ziet geen lesmaterialen

Een nieuw aangemaakte ICT-coördinator is pas de volgende dag bekend bij de uitgevers.

Bij mijn import staat: Niet definitief!

Druk op de knop ‘Controleer laatste import’. In het import bestand zitten leerlingen of leerkrachten waarvan Basispoort niet zeker weet of het een nieuwe gebruiker is of een bestaande. Ga alle personen langs en bewaar deze gegevens. De status zal dan veranderen naar ‘Definitief’. De volgende dag zijn de gegevens verwerkt.

Gebruik van Basispoort

Hoe verloopt de implementatie van ZuluConnect? 

In het stappenplan kun je lezen hoe de implementatie verloopt. Bekijk het stappenplan. 

Hoeveel tijd kost het implementeren van ZuluConnect? 

Het implementeren van ZuluConnect duurt maximaal drie weken, van het begin tot het einde. Bekijk het stappenplan. 

Wat is de impact op het dagelijkse lesgeven tijdens de implementatie? 

Achter de schermen voeren wij alle nodige handelingen uit, deze hebben geen impact op het lesgeven bij jou op school. Als wij alles hebben opgeleverd, zijn er nog een paar schoolspecifieke instellingen, die de ICT’er op dient te pakken. Bekijk het stappenplan. 

Wat krijg ik precies bij ZuluConnect? 

Op deze pagina lees je wat je ontvangt bij aanschaf van ZuluConnect. 

Wat kost ZuluConnect? 

De kosten voor ZuluConnect zijn afhankelijk van je situatie. Je kunt daarom het beste een voorstel op maat aanvragen. Dat kun je doen via dit formulier. 

Ik wil online nog maar op één plek inloggen om mijn software te gebruiken. Kan dit met ZuluConnect? 

ZuluConnect is de centrale toegangspoort om online te werken. Er is al een Single Sign On (SSO) gerealiseerd met Basispoort, Office365, G Suite en de Kennisnetfederatie. In de toekomst gaan ook andere SSO koppelingen onderdeel uitmaken van ZuluConnect. 

Ik wil dat alle kinderen op school een e-mailadres krijgen. Hoe verzorg ik dat? 

Met ZuluConnect kun je het proces van aanmaken en beheren van e-mailadressen automatiseren via het Leerling Administratie Systeem (LAS). Via ZuluConnect zorgen we ervoor dat deze persoon een account en e-mailadres krijgt. Samen met de juiste licenties bij Microsoft Office365 en/of Google G Suite. Vindt er een wijziging plaats in het LAS, dan wordt dit ook automatisch bijgewerkt in Office365 en G Suite. 

Met ZuluConnect gaan wij voor het eerst in de Cloud werken met Office365. Wat betekent dit voor ons? 

Werken in de Cloud is een andere manier van werken. Het vraagt je om de routine die je had te doorbreken en met een frisse blik aan de slag te gaan. Omdat het lastig kan zijn deze verandering te omarmen, bieden wij begeleidingstrajecten op maat om de transitie zo soepel en effectief mogelijk te laten verlopen. Het is niet noodzakelijk om direct volledig in de Cloud te gaan werken. Dit kan ook in een later stadium, zodat het team in eigen tempo aan de veranderingen kan wennen. 

Ik wil zelf lessen maken en delen met de kinderen op school. Hoe werkt dit? 

Met de intuïtieve en uitgebreide editor in ZuluConnect is het eenvoudig om content met een uniforme uitstraling te maken en deze vervolgens te delen met de kinderen in jouw klas. Je kunt deze content ook delen met anderen en content van derden in jouw lessen gebruiken. Gratis en betaald. De toetsen die je geeft zijn live te monitoren via de uitgebreide rapportagemodule. 

Waarom zou ik ZuluConnect gebruiken om content te maken en delen als ik dat ook met Office365 of G Suite kan doen? 

  • ZuluConnect bevat 50 verschillende vraagsoorten. 
  • ZuluConnect kijkt alle vragen automatisch na. 
  • Je kunt een opdracht in losse lessen als modules aanbieden en later samenvoegen tot één geheel. 
  • Bij ZuluConnect kun je iedereen toegang geven tot de content die je hebt gemaakt. Bij Office en G suite kun je alleen delen met de mensen die jij uitnodigt. 
  • Je kunt de content die je maakt, gratis of betaald, delen via de ZuluStore. 
  • Resultaten kun je op verschillende manieren visueel maken via de rapportagemodule. 
  • De content die je opslaat en via de ZuluStore deelt kun je metadata meegeven. Deze metadata zorgt ervoor dat jouw content op het internet goed vindbaar is. 

Kan het Momento-dashboard gekoppeld worden aan ZuluConnect? 

Er is een snelkoppeling beschikbaar in ZuluConnect om direct naar het Momento dashboard te gaan. Maar beide hebben een eigen dashboard. De data van Momento komt uit de software van de uitgeverijen en die van ZuluConnect uit de content die je zelf maakt of die via de ZuluStore beschikbaar is. 

Mijn server is aan vervanging toe, wat kan ik nu het beste doen? 

Een server is er voor om te zorgen dat het lokale netwerk beveiligd en up-to-date is. Deze kun je dus niet zomaar weglaten. Er moet wat anders voor in de plaats komen. De Rolf groep biedt het alternatief aan om serverloos te werken. Hierbij worden alle content en programma’s vanuit de Cloud benaderd. Het beheren van de lokale computers en andere infrastructuur, wordt ook door de Rolf groep geregeld. Vervolgens is ZuluConnect er, om het werken in de Cloud te versimpelen en de administratieve last te verminderen. Wil je hier meer over weten, neem dan contact met ons op: 088 410 10 20.

We willen als school een stap maken naar gepersonaliseerd leren, maar hebben een beperkt budget. Wat is er mogelijk? 

Lessen en leerlijnen is de oplossing. Met ZuluConnect, in combinatie met bijvoorbeeld Chromebooks, kun je met een beperkt budget iedere leerling van een apparaat voorzien. Zo breng je de personalisatie op gang. Je werkt met Chromebooks en ZuluConnect volledig in de cloud. Dit betekent dat je altijd en overal bij je data kunt en niet meer op de lokale server werkt. ZuluConnect biedt de mogelijkheid om content te zoeken, maken en mengen met bestaande leerlijnen op het niveau dat past bij jouw kinderen. 

Hoe is privacy binnen ZuluConnect gewaarborgd? 

Vanuit de overheid wordt de anonimisering van leerlinggegevens uit privacyoverwegingen opgelegd via de nummervoorziening. De Nummervoorziening is geïmplementeerd in ZuluConnect. Daarnaast heeft ZuluConnect goede beveiligingssoftware en is het mogelijk om een bewerkersovereenkomst met ons af te sluiten. 

ZuluConnect

Wat moet ik doen als de VPP (Volume Purchase Program) token is verlopen?

Ga naar:

https://volume.itunes.apple.com/?l=nl

  1. Log in en download de VPP Service Token.
  2. Ga naar “Organisatie” en klik op “Instellingen”.
  3. Ga vervolgens naar het tabblad “VPP”.
  4. Klik op het potlood naast het kruisje.
  5. Klik op Browse en selecteer de gedownloade VPP Token.
  6. Klik nu op Opslaan.

Hoe vind ik mijn DEP-ID in de Apple School Manager?

Zo vind je je klant-ID voor het DEP:

  1. Log in bij Apple School Manager: https://school.apple.com/
  2. Klik op ‘Instellingen’.
  3. Klik op de tab ‘Aangekochte apparaten’.
  4. Hier zie je je DEP-Klant-ID staan.

of

  1. Log in bij Apple Deployment Programs: https://deploy.apple.com
  2. Klik rechtsboven op jouw naam.
  3. Kies ‘Gegevens organisatie’ in het venstermenu.
  4. Zo vind je jouw klant-ID in Apple School Manager.

Hoe push ik een Web Clip?

Volg de volgende stappen:

  1. Navigeer naar profielen.
  2. Klik op het desbetreffende profiel.
  3. Klik op Web Clips.
  4. Klik op configureren.

Er opent zich nu een menu. Hier kun je de snelkoppeling in plaatsen met eventueel een plaatje. Wanneer je dit gedaan hebt klik je op opslaan.

De Web Clip (Snelkoppeling) zal nu beschikbaar zijn voor iedereen binnen het desbetreffende profiel.

Hoe open ik een Web Clip in Chrome?

Pas de bestaande Web Clip aan met de extra tekst googlechrome://

Voorbeelden:
https://jamfschool.com/manage wordt googlechrome://jamfschool.com/manage
In Safari wordt nu gevraagd om de pagina te openen in Chrome

Wat moet ik doen als de iPad niet meer in beheer is?

Na vier dagen niet meer verbonden te zijn met internet zegt Jamf School automatisch dat de iPads niet meer in beheer zijn. Dit kun je oplossen door een van de volgende drie stappen te doorlopen. De iPad zal namelijk weer opnieuw verbinding moeten maken met het internet.

  • ‘Home knop’ en ‘sluimerknop’ tegelijk indrukken en het apparaat laten herstarten.
  • Vliegtuigmodus tijdelijk aanzetten.
  • Handmatig opnieuw laten verbinden met het draadloze netwerk.

De iPad zal dan weer te beheren zijn.

Hoe breng ik een iPad in beheer?

Bekijk de volgende Video

Jamf School

Waarom een nieuwe website ?

Om jouw “community” te bereiken, gebruiken we tegenwoordig ook kanalen zoals mailings, social media en diverse apps! Des al niet te min is jouw website dé meest betrouwbare functionele thuishaven van de zoeker bij twijfel. Een goede website voldoet daarom tenminste aan deze 4 punten:

  1. Er staat altijd relevante informatie op voor (nieuwe) ouders.
  2. De website is actie-gericht (bijvoorbeeld: “neem contact op”, “inschrijving nieuwe leerling”, etc.)
  3. De website is veilig.
  4. De website is responsive en dus ook te bekijken op een mobiel device.

Alle websites van de Rolf groep zijn gebouwd in lijn met deze gedachten.

Wordt mijn website op maat gebouwd?
Een eigen identiteit en werkwijze maken een school uniek. De Rolf groep maakt apps en websites die je, met behulp van bouwstenen, geheel in de stijl van jouw school kan samenstellen!

Kan ik vanuit de nieuwe website communiceren met ouders?
Met behulp van de ingebouwde Communicatie Cockpit wordt het delen van berichten eenvoudig, via de app, website, social media en e-mail. Breng ouders snel en gemakkelijk op de hoogte van het laatste nieuws en de toekomstige schoolactiviteiten. Maak informatie gericht beschikbaar door filters in te stellen per klas of maand.

Papier hoeft niet meer?
Of het nu gaat om het aanvragen van verlof of het inschrijven voor schoolkamp, het kan allemaal gemakkelijk via de ingebouwde formulieren in de app. Er is een ruime set aan standaard formulieren aanwezig zoals bijvoorbeeld een formulier om snel en veilig toestemming te vragen aan ouders om foto’s te publiceren van leerlingen.

Kan ik ook zelf wijzigingen doorvoeren op mijn website?
Ja, dat kan altijd. Als eigenaar van de nieuwe website kun je ten allen tijde wijzigingen doorvoeren op jouw website. Hiervoor is ook een uitgebreide online handleiding beschikbaar

Kan ik ook een training volgen in het beheer van de website?
Ja, we bieden diverse trainingen aan voor beheerders, individueel of voor het hele team. Met een training leren zowel beginnende als ervaren beheerders snel en vaardig omgaan met onze oplossingen. Zo ga je nog beter aan de slag!

Heeft de Rolf groep ook een Privacy Statement?
De Rolf groep gaat zorgvuldig en vertrouwelijk met jouw gegevens om. Wil je weten hoe wij daar invulling aan geven? Kijk dan hier.

CMS Website

Mijn computer is kapot. Wat moet ik doen?

Je kunt altijd bellen met de Infodesk & Support. Zij voeren een eerste check uit en beoordelen op afstand of het apparaat echt kapot is. Heeft het apparaat nog garantie, dan kun je contact opnemen met Dell.

Welke gegevens moet ik bij de hand houden?

Houd het volgende bij de hand voordat je contact opneemt met Infodesk & Support:

  • het service-tagnummer
  • de express-servicecode
  • het modelnummer van het ondersteunde product

Het service-tagnummer en de express-servicecode bevinden zich doorgaans op een label dat op het product is bevestigd.
Een beschrijving van het probleem en eventuele stappen voor probleemoplossing die al zijn uitgevoerd voordat telefonisch contact is opgenomen met de technische service.

Komt er een monteur bij me langs?

Wanneer je de Next Business Day on-site service (on-site service op de volgende werkdag) hebt afgenomen, stelt de Dell-technicus tijdens de probleemoplossingsprocedure per telefoon vast of er een on-site servicetechnicus moet worden gestuurd om een gekwalificeerde reparatie te ondersteunen. Bij Next Business Day on-site service (on-site service op de volgende werkdag) arriveert de technicus normaal gesproken de volgende werkdag bij jou op locatie.

Meer informatie is te vinden bij de downloads.

ICT apparatuur

G-Suite of Office365?

Kies niet op basis van de apparaten die je in school hebt! Je gebruikers kunnen zowel met G-Suite van Google als met Office365 van Microsoft werken, op alle apparaten. Wat ook kan, is het primaire onderwijsproces inrichten rondom G-Suite en de communicatie tussen medewerkers en met ouders te laten verlopen via Office365. Dat zorgt voor een heldere verdeling van verschillende soorten informatie. Alles met 1 login via ZuluConnect.
We helpen je graag bij het maken van de keuze die past bij jouw onderwijsproces!

Kan Office365 van Microsoft dan ook op een Google Chromebook?

Maak je gebruik van Chromebooks in combinatie met Office365, dan zorgen we ervoor dat gebruikers beginnen met inloggen in ZuluConnect, waarna ze gebruik kunnen maken van alles wat Office365 te bieden heeft.

En onze server?

Zorgeloos in de Cloud staat voor complete ontzorging van de ICT op een schoollocatie – zonder gebruik te maken van een server. Het uitgangspunt is dat alles wat je deed met een server nog steeds kan, met meer functies en een grotere veiligheid.

Dus ook alle software blijft beschikbaar als we volledig in de cloud werken?

Jazeker, alle software die geschikt is voor Windows 10 kan geautomatiseerd geplaatst worden op de Windows 10-apparaten die met Intune for Education beheerd worden.

Om er enkele te noemen: Facet-toetssoftware en Cito LOVS, methodegebonden software achter Basispoort, bij Entree Federatie van Kennisnet aangesloten software, apps voor de iPad, software uit de Windows Store of Google Playstore, Kurzweil, ze zijn allemaal te gebruiken binnen Zorgeloos in de Cloud.

Hoe regelen we printen in de cloud?

Om alle apparaten optimaal gebruik te laten maken van de aanwezige multifunctional(s), is het belangrijk om de printopdrachten op de juiste manier af te handelen. Ook hiervoor biedt Zorgeloos in de Cloud de oplossing, inclusief AirPrint- en Google Cloudprintingfaciliteiten.

Zorgeloos in de Cloud

DEP Reseller ID De Rolf Groep: F182250

DEP Reseller ID De Rolf Groep

Rolf Connect HUB

  • Wil je kennismaken met Rolf Connect HUB en de ontwikkelingsmaterialen? Download de apps en probeer gratis een paar materialen uit. Nu beschikbaar: Getalbegrip & rekenen, Coderen, Kleur en vorm.
  • In de handleidingen van de HUB en de ontwikkelingsmaterialen vind je handige informatie over het gebruik.
  • Zorg dat je apparaat verbonden is met het Internet.
  • Zorg ervoor dat Bluetooth is ingeschakeld op het apparaat.
  • Heb je vragen over gebruik van de Rolf Connect HUB binnen een beheerde omgeving, neem dan contact op met de leverancier. Als wij de apparaten voor je beheren via JAMF, Intune of GSuite, dan kun je contact opnemen met onze Infodesk & support via 088 – 410 10 20.
  • Zodra je de app voor het eerst opstart kies je een taal. Later extra talen toevoegen kan vanuit het Control Panel.
  • De ontwikkelingsmaterialen worden standaard aangeboden in de vier talen Engels, Duits, Frans en Nederlands.

Bekijken >

> Bestellen >

> Vragen? Neem gerust contact op met onze Klantenservice via 088 – 410 10 20 of klantenservice@derolfgroep.nl

DE HUB

Ik heb mijn HUB verbonden via Bluetooth, maar als ik de app opstart kan ik geen verbinding maken met de HUB

Om de verbinding tussen het apparaat en de hub tot stand te brengen, is het niet nodig de HUB te verbinden met Bluetooth. Maak deze actie ongedaan als je dit al gedaan hebt. Dit doe je door te gaan naar instellingen – bluetooth – HUB ‘vergeet het netwerk’ of ‘verwijder’ het netwerk’. De HUB maakt automatisch verbinding zodra een Rolf Connect app opgestart wordt. Zorg er voor dat Bluetooth inschakeld is op je apparaat.

Mijn hub maakt geen verbinding met het apparaat

  • Staat Bluetooth aan op je apparaat?
  • Zorg ervoor dat er geen blokje op de HUB ligt op het moment van verbinden.
  • Op Android: zorg er voor dat locatiepermissie aan staat voor de app.

Werkt de HUB ook via USB?

Op Windows werkt de HUB ook via USB. Bij de overige systemen werkt de HUB alleen via Bluetooth.

Mijn HUB wil niet meer aan. Hoe kan dit?

Check of de batterij leeg is. Het lampje van de HUB gaat branden zodra deze opgeladen wordt. Probeer na een half uur laden de HUB opnieuw te verbinden. Doe de HUB het nog niet? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Werkt Rolf Connect HUB ook op mijn Mac?

Op dit moment ondersteunen wij geen Mac.

Een blokje werkt niet. Wat nu?

Ga naar het Control Panel (‘tandwieltje’) en druk op ‘set scanner’. Hier kunnen de blokjes worden getest. Als je een blokje op de HUB legt en deze wordt niet getoond op het scherm, dan is het blokje waarschijnlijk defect. Als je blanco reserveblokjes hebt, kun je die toewijzen als vervanger voor het defecte blokje. Mocht je geen reserveblokje hebben, neem dan contact op met de Klantenservice via 088 – 410 10 20 of klantenservice@derolfgroep.nl

Ik ben een blokje kwijt. Wat nu?

  • Er kan een blokje kwijtraken. Dat is vervelend. De nieuwste dozen ontwikkelingsmaterialen worden geleverd met twee blanco reserveblokjes. Deze blokjes kun je toewijzen aan het missende blokje. Ga naar het Control Panel en druk op ‘Replacement blocks’. Leg een blanco blokje op de HUB en selecteer het blokje dat ontbreekt. Het blanco blokje is nu het ontbrekende blokje geworden. Schrijf met een merkstift het teken op de sticker en je kunt weer verder.
  • Als je geen reserveblokje hebt, neem dan contact op met de Klantenservice.

Wat is de pincode in het Control Panel?

De pincode is 2013 druk daarna op Enter op het scherm.

Mijn taal staat er niet tussen

Standaard worden alle Rolf ontwikkelingsmaterialen in vier talen aangeboden: Engels, Duits, Frans en Nederlands.

Ik zie een wit scherm bij de eerste keer opstarten van het spel. Hoe kan dit?

De eerste keer dat de app wordt opgestart, wordt er gezocht naar de beschikbare talen. Hiervoor is een internetverbinding nodig. Zorg er dus voor dat het apparaat is verbonden met het internet.

Hoe wis ik de voortgang van een spel?

Ga naar het Control Panel, druk op ‘wis alle voortgangsdata’ en voer de volgende pincode in: 2013. Druk op Enter. Vervolgens druk je op de groene knop ‘wis alle voortgangsdata’.

Ik kan sommige spellen niet spelen binnen een Rolf Connect spel

Check of de HUB is verbonden met het apparaat. Op het moment dat de HUB verbonden wordt met een Rolf Connect app worden alle games vrijgegeven.

IOS

Werkt Rolf Connect zowel op iPhone als op de iPad?

Ja, voor beide apparaten zijn de apps beschikbaar.

Ik maak gebruik van een beheerde Apple omgeving. Kan ik Rolf Connect nu ook gebruiken?

  • Ja, via een beheerde omgeving zoals bijvoorbeeld JAMF kun je de apps downloaden en koppelen aan je device. Let er wel op dat je voldoende VPP licenties aanmaakt op Apple School.
  • De Rolf groep kan het beheer van Apple iPads voor je verzorgen. Lees hier meer over >

ANDROID EN CHROMEBOOKS

Waarom vraagt mijn apparaat om locatiepermissie?

Dit is bij Android-apparaten nodig om te kunnen verbinden met de HUB.

Ik heb een (beheerde) Chromebook. Hoe kan ik gebruik maken van Rolf Connect HUB?

  • Dit kan als de Chromebooks de mogelijkheid hebben om apps vanuit de Google Playstore te installeren en als ze beschikken over Bluetooth. Let op: Playstore is alleen toegankelijk wanneer er gebruik gemaakt wordt van Google Accounts.
  • Voor gebruik in beheerde omgevingen hebben wij een stappenplan voor je opgesteld. Bekijk het stappenplan >

WINDOWS 10

Werkt Rolf Connect op mijn Windows laptop?

Ja, Rolf Connect wordt ondersteund op Windows 10 apparaten. De apps zijn beschikbaar via de Windows Store. Zorg er wel voor dat Bluetooth op je apparaat is ingeschakeld. Je hoeft niet in het Bluetooth menu van Windows te pairen, dit gebeurt automatisch vanuit de app.

Mijn school gebruikt Windows Intune, kan ik Rolf Connect gebruiken op beheerde Windows apparaten?

Ja, via Microsoft Intune kun je de Rolf Connect apps op de apparaten installeren. Bekijk het stappenplan.

Rolf Connect HUB