Goed onderwijs vanuit leerdoelen organiseren 

MijnLeerlijn-logo

Jullie hebben als school de visie om het onderwijsaanbod leerdoelgericht vorm te geven om zo elk kind passend onderwijs te bieden. Een veelvoorkomende uitdaging van scholen is hoe ze dit vervolgens gaan organiseren. Om leerdoelgericht onderwijs goed te organiseren, moet je weten wát je moet organiseren. Met Leerdoelgericht Onderwijs en de software van MijnLeerlijn helpen we je hierbij.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

 

 

Leerdoelgericht Onderwijs en MijnLeerlijn 

Met Leerdoelgericht Onderwijs en de software van MijnLeerlijn organiseer je onderwijs vanuit leerdoelen (SLO doelen) en inzicht. 

Het leerdoel staat centraal  

Pas als je weet wat je moet organiseren, kun je organiseren. De eerste stap is het inzichtelijk maken van de leerdoelen. Op basis van de leerdoelen kies je het lesaanbod en biedt je het beste aan voor ieder kind. Er is altijd een koppeling tussen het leerdoel en de concrete leermiddelen, leeractiviteiten en leerstof. 

Keuzes maken op basis van inzicht 

Door de software van MijnLeerlijn krijg je op elk moment inzicht in de voortgang per groep en per kind, op elk gewenst vakgebied. Door deze informatie kan je keuzes maken voor het vervolg en de kinderen clusteren op basis van actuele leerdoelen. 

Hoe werkt MijnLeerlijn in de praktijk?

Dat leggen we je graag uit in de onderstaande video:

MijnLeerlijn

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Of je nou in de oriëntatiefase rondom Leerdoelgericht Onderwijs zit of net wat meer handvatten nodig hebt om het optimaal in te zetten, wij helpen je graag verder. In het vrijblijvend adviesgesprek gaan we samen kijken hoe Leerdoelgericht Onderwijs binnen jullie organisatie vorm kan krijgen en hoe je het efficiënt en overzichtelijk kan organiseren. Vul het formulier in en een van onze adviseurs zal contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.

Vraag hier een vrijblijvend adviesgesprek aan

Wat biedt Leerdoelgericht Onderwijs en MijnLeerlijn jou: 

  • Inzicht om onderwijs effectiever te organiseren 
  • Passend haalbaar onderwijs 
  • Inzicht in de voortgang van ieder kind  
  • Vrijheid en ruimte voor creativiteit en vakmanschap 
  • Vrijheid om te bepalen hoe je het onderwijs wilt organiseren en hoe de school zich wilt profileren 

Voordat je start met Leerdoelgericht Onderwijs met MijnLeerlijn krijg je een training zodat je curriculumbewust wordt. Hierdoor weet je wat je in moet zetten aan activiteiten en middelen.

 Wat biedt Leerdoelgericht onderwijs en MijnLeerlijn de kinderen: 

  • Inzicht in welke materie zij beheersen en welke nog niet 
  • Een sterk competentiegevoel 
  • Onderwijs afgestemd op het kind  

Wat kan MijnLeerlijn voor jouw school betekenen?

In de video hoor je een aantal verhalen over hoe MijnLeerlijn onderwijsorganisaties helpt om het onderwijs Leerdoelgericht te organiseren.

Adviesgesprek aanvragen

MijnLeerlijn

Hoe ervaren anderen het gebruik van MijnLeerlijn?

Mathilde Muijs - Directeur @ De Grondtoon Bunschoten

“MijnLeerlijn zorgt ervoor dat er inzichtelijk en georganiseerd les gegeven kan worden vanuit de leerdoelen met verschillende leerlijnen. Methodes, materialen en software kunnen wij effectiever en passend inzetten als bron, oefenmiddel en verrijking.”

Erik Sluis - Leerkracht / ICT-coördinator @ De Meander

“Door het gebruik van MijnLeerlijn zie ik als montessori-leerkracht in één oogopslag wie nog met welke doelen bezig is en welke leerlingen ik aan de instructietafel moet vragen voor een les. Dat geeft mij overzicht en daarmee rust.”

Marit van den Brink - Directeur @ Montessorischool Huizen

“Wij werken nu een aantal maanden met MijnLeerlijn. Het bijhouden van de statussen van de leerlingen geeft ons nu al inzicht in het rekenonderwijs. Doordat we nu zelf eigenaar van het rekenproces zijn, maakt het ons kritischer en kunnen we beter bijsturen op de voortgang van een individuele leerling.”

Sabrina Jutten - Leerkracht / Projectleider @ In 't Park Susteren

“Voor onze school zorgt MijnLeerlijn ervoor dat we echt in gesprek moeten gaan over het onderwijs, onze doelen en de organisatie. Als leerkracht moet je kritischer kijken naar het leerdoel, de strategie en de verwerking, waardoor je veel gerichter kan werken.”