Geschikt voor
Basisschool
NULL
Gepubliceerd op 17 september 2021 Leestijd 4 min.

Vraag het de expert

Waar kan ik terecht met ICT-vragen en storingen?

Niets is zo vervelend als de ICT op school niet werkt zoals het hoort. Je hebt een vraag of ervaart een storing en je wilt natuurlijk dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Het team van Infodesk & Support staat voor je klaar om jouw vraag te beantwoorden of storing op te lossen zodat jij zorgeloos les kunt geven.

Wat doet de afdeling Infodesk & Support?

Maarten Pigge, teamleider Infodesk & Support, neemt je graag mee in hun werkzaamheden: “Dagelijks krijgen we telefoontjes, e-mails, chatberichten en nieuwe meldingen in Topdesk die wij verwerken. Dit heeft te maken met alle ICT gerelateerde zaken binnen een school. Hierbij kun je denken aan alle hardware en netwerk apparatuur, maar ook aan de gebruikersaccounts binnen Microsoft365 of Google Workspace. Naast storingen oplossen en het beantwoorden van vragen geven we ook korte instructies over de werking van onze diensten.

Uiteraard proberen we zo veel mogelijk verstoringen te voorkomen. Daarom leggen we de focus ook op het proactieve beheer van de systemen. Zo hebben we na de zomervakantie de gehele jaarovergang in ZuluConnect doorgenomen en waar fouten zaten deze al voor de start van het schooljaar verholpen. Ook monitoren we als afdeling op offline netwerkapparatuur. Deze proberen we op afstand weer online te krijgen en als dit niet lukt schakelen we met onze collega’s van de buitendienst.”

"Het motto van Infodesk & Support: Wij laten ICT voor jou werken!"
Maarten Pigge, teamleider Infodesk & Support

Even voorstellen: Maarten Pigge

Maarten PiggeMaarten Pigge stuurt de collega’s van de Infodesk & Support aan. Het doel van hem en zijn team is om klantvragen en storingen zo goed en adequaat mogelijk op te lossen.

Maarten vertelt: “Na het afronden van de PABO heb ik zelf 8 jaar actief in het onderwijs gewerkt. Hierdoor kan ik mij goed verplaatsen in bepaalde problematiek die een leerkracht, directeur of ICT-coördinator ervaart. Sinds 2016 ben ik werkzaam bij de Rolf groep en sinds afgelopen februari vervul ik deze functie. In de afgelopen maanden hebben we als team grote stappen gemaakt. Dit merk je aan de kortere wachttijden, snellere afhandelingen en daarmee een hogere klanttevredenheid. Mijn job is heel variabel en voer ik dagelijks met onwijs veel plezier uit!”

Heb jij een vraag of ervaar je een storing?