
Digitale geletterdheid krijgt een steeds grotere rol in het onderwijs. Maar hoe geef je dit structureel vorm op school? Met ons implementatietraject begeleiden we jouw team stap voor stap naar een gedragen visie, een passende leerlijn en een uitvoerbaar plan. Zo zorgen we ervoor dat leerkrachten na afloop zelfstandig én met vertrouwen digitale geletterdheid kunnen onderwijzen.
In een traject van twee jaar begeleiden we jouw school met vier bouwstenen:
We starten met vier sessies voor de onder-, midden- en bovenbouw. Samen brengen we in kaart wat er al gebeurt, welke methodes gebruikt worden en waar behoeften liggen. Deze sessies vormen de basis voor een op maat gemaakte aanpak.
Via een interactieve nulmeting meten we het huidige kennisniveau van leerlingen op alle vier de domeinen van digitale geletterdheid. Zo kunnen we per bouw een passend lesaanbod ontwikkelen met een doorlopende leerlijn.
Met het volledige team spelen we het ‘visiespel’, een praktische en reflectieve werkvorm om samen een gedragen visie te formuleren. Wat willen we leerlingen meegeven? Wat vinden we belangrijk? En hoe stemmen we dat af op ons onderwijs?
Voor basisscholen die digitale geletterdheid structureel willen integreren in hun onderwijs – en daarbij kiezen voor kwaliteit, draagvlak en toekomstbestendigheid.