Infodesk & Support
Gedegen advies en professionele support garanderen zorgeloos cloudwerken. Onderdeel van Zorgeloos in de Cloud is de mogelijkheid om beheer en onderhoud van de infrastructuur, de applicaties en de apparaten neer te leggen bij onze ervaren professionals. De afdeling Infodesk & Support staat centraal in onze organisatie en behandelt alle vragen, verzoeken en storingen aan het ICT-netwerk. We vinden het belangrijk dat je eenvoudig in contact met ons kunt komen en stellen het op prijs als je de afdeling Infodesk & Support belt of online een vraag stelt. Hiervoor kun je de applicatie ‘TOPdesk’ gebruiken.
Verreweg de meeste vragen en meldingen zal de Infodeskmedewerker direct afhandelen. Bij een complexe vraag of storing wordt de melding doorgezet naar een specialist. Bijvoorbeeld een onderwijskundige, een applicatiebeheerder, een netwerkbeheerder of je persoonlijke accountmanager. We streven ernaar je zo min mogelijk door te verwijzen naar een helpdesk van derden.
Bel je de Infodesk, dan krijg je meestal binnen een minuut een servicemedewerker aan de lijn. Daarbij is het uitgangspunt om je volledig te ontzorgen. Hebben wij bijvoorbeeld informatie nodig van een derde partij, dan nemen wij daar zelf contact mee op. Doordat wij uitsluitend samenwerken met organisaties in het (primair) onderwijs, is onze dienstverlening bovendien helemaal afgestemd op het onderwijs. In de klanttevredenheidsonderzoeken, die wij jaarlijks bij de scholen waarmee wij samenwerken uitvoeren, wordt de dienstverlening van onze Infodesk dan ook elk jaar beoordeeld met minimaal een 8,0. Bron?
Beheer op afstand
Wij kunnen op afstand met gebruikers meekijken en de computer overnemen. Dit doen we om te zoeken naar een passende oplossing op vragen en problemen, met de applicatie Teamviewer.
Single Point of Contact (SPOC)
Als je de dienst Single Point of Contact (SPOC) afneemt, dan zijn wij ook je aanspreekpunt voor de derde partijen die onderdeel zijn van de complete cloudoplossing.
Een vliegende start: teamtrainingen
Nadat het cloudwerken op de school of scholen is uitgerold, zorgen wij ervoor dat leerlingen en leerkrachten zo snel mogelijk goed voorbereid aan de slag kunnen. Dat doen we met een teamtraining, bij voorkeur op de dag van de uitrol.
De teamtraining bestaat uit een deel voor de ICT-coördinator (60 minuten) en een deel voor het gehele team (45 minuten). Als dit relevant is, binnen de opties waarvoor is gekozen, bieden we een extra introductietraining over Microsoft Office 365 en/of Google G Suite.
Als SharePoint een rol gaat spelen in jouw nieuwe manier van werken, bieden we je de mogelijkheid om in een traject, onder leiding van een SharePoint-specialist, de SharePoint-omgeving zodanig vorm te geven dat hij perfect aansluit op jullie situatie en wensen.
Aanvullende diensten
We realiseren ons dat ‘Zorgeloos’ met een hoofdletter is geschreven. Om cloudwerken te laten uitgroeien tot de standaard voor prettig, efficiënt en veilig werken, bieden we een aantal aanvullende diensten, zoals inhoudsfilters, onderhoud van beamers, digiborden en screens en één vast aanspreekpunt (SPOC) voor alle school-ICT – ook bij meerdere leveranciers.
We kunnen je helpen bij het introduceren van cloudwerken bij alle gebruikers of de implementatie van SharePoint. In een vrijblijvend gesprek vertellen we je graag over alle mogelijkheden.
Onder één dak
De Rolf groep staat voor expertise, hardware, leermiddelen en -omgevingen onder één dak. Dat betekent bijvoorbeeld ook dat wij het onderhoud van beamers, digiborden en screens voor je kunnen doen!