Geschikt voor
Basisschool Kinderopvang
Gepubliceerd op 15 augustus 2019 Leestijd 3 min.

Quick Win

Doet de ICT het nog na de vakantie?

Terug van vakantie start je natuurlijk eerst de ICT weer op. Doet alles het nog? Dat is altijd weer spannend. Als je de digiborden aan dezelfde computers koppelt als vorig schooljaar en alle kabels op de juiste manier inplugt, heb je geen probleem. Loop deze checklist even door voordat je de systemen weer in de lokalen plaatst:

  • Staat de server aan?
  • Staan de switches aan?
  • Staat de printer aan?
  • Staat het modem aan?
  • Is de netwerkkabel aangesloten op de printer/ het werkstation?
  • Zijn de werkstations met de juiste HDMI- en USB-kabels aan de juiste digiborden gekoppeld?

Help, geen internet!

Een veelvoorkomend opstartprobleem is: je kan in de ‘oude’ omgeving gewoon inloggen en ziet de desktopiconen, maar internet doet het niet. Heb je het bovenstaande lijstje afgevinkt en het modem gereset? En is er nog steeds geen verbinding? Dan kan het zijn dat er een storing is bij je provider. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan contact met ons op via het serviceportaal Topdesk of stuur een email.

Vliegende start voor nieuwe collega’s

Nieuwe collega’s gun je een vliegende start. Zorg ervoor dat zij op hun eerste schooldag direct aan de slag kunnen en maak op tijd een e-mailaccount voor ze aan. Werk je met Office365, dan ontvangen ze een tijdelijk wachtwoord wat binnen 7 dagen verloopt. Herinner de nieuwe medewerkers er dus aan dat ze binnen die tijd dit tijdelijke wachtwoord wijzigen.

Wachtwoord vergeten?

Het overkomt iedereen weleens: je weet je wachtwoord niet meer. Stuur een mail met je inlognaam naar infodesk@derolfgroep.nl of meld je probleem via Topdesk, dan lossen wij het voor je op. Werkt je school met ZuluConnect, dan kan de ICT coördinator direct een nieuw wachtwoord voor je regelen. Wel zo snel en makkelijk! Het gaat als volgt:

  • Log in op https://crm.zuluconnect.net
  • Ga naar “personen/leerkrachten” en vind via het zoekvenster de betreffende gebruiker.
  • Open het account of de gebruikerskaart.
  • Ga via de button ‘acties’ naar de optie ‘wachtwoord wijzigen’ en voer een nieuw wachtwoord in.
  • Dit wachtwoord is nu van kracht voor het inloggen bij ZuluConnect, Office365 en/of Google.
  • De gebruiker kan hierna zelf zijn of haar wachtwoord aanpassen via de accountgegevens in ZuluConnect.

Wist je dat we allerlei handleidingen hebben voor ZuluConnect? Je vindt ze in onze e-learing omgeving onder tabblad ‘i’.

Snel geholpen via Topdesk

Na de vakantie is het altijd heel druk op onze afdeling klantenservice. Omdat je wel iets beters te doen hebt dan in de wachtrij staan, kun je je problemen het beste melden via Topdesk. Heb je geen account voor Topdesk? Stuur dan een mail naar infodesk@derolfgroep.nl. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk verder te helpen.