Geschikt voor
Basisschool
Gepubliceerd op 28 maart 2018 Leestijd 1 min.

30 mei, de Rolf groep Ochten

Van klik tot inschrijving en Facebook als visitekaartje

Wil je de PR op school verbeteren, maar niet meteen een heel traject doen? Dan zijn de praktische themabijeenkomsten van PR-factor zeker iets voor je. Op woensdag 30 mei vinden er twee plaats: 'Van klik tot inschrijving' en ‘Facebook als visitekaartje’.

Op woensdag 30 mei vinden er twee praktische themabijeenkomsten van PR-factor plaats bij de Rolf groep in Ochten. ‘Van klik tot inschrijving. Hoe maak ik een succes van de kennismakingsgesprekken met nieuwe ouders?’ en ‘Facebook als visitekaartje’. De bijeenkomsten zijn boordevol praktische tips en adviezen en geven je handvatten om het thema direct in de praktijk toe te passen.

Voor wie?

De bijeenkomsten zijn bedoeld voor directeuren en leerkrachten basisonderwijs en leden van de PR-werkgroep.

Bijeenkomst 1: Van klik tot inschrijving

De eerste indruk die de ouder heeft van de school is vaak bepalend voor het gevoel van de ouder over de school. Dat gevoel blijkt in veel gevallen van doorslaggevend belang te zijn om over te gaan tot inschrijving van hun kind. Alle reden om hier aandacht voor te hebben! Aan bod komen de volgende onderwerpen::

– Hoe zorg ik ervoor dat de ouder zich welkom voelt?
– Welke rol speelt de leerkracht groep 1-2 bij de kennismaking?
– Welke rol laat ik het team spelen bij de kennismaking?
– Wat kan er allemaal mis gaan en hoe voorkom ik dat?
– Hoe weet ik waar de ouder behoefte aan heeft?
– Waar vind ik die ouders?

Bijeenkomst 2: Facebook als visitekaartje!

Hoe laat je structureel en op een laagdrempelige manier zien wat jullie school te bieden heeft? Facebook inzetten om planmatig te werken aan een positief imago, succesvolle opkomst bij een open dag en uiteindelijk voor meer leerlingen. Blijf niet onopgemerkt, maar word ook online en eigentijds zichtbaar voor nieuwe ouders! Je leert:

– Content creatie (een plan van ad hoc naar strategisch en structureel)
– Publiek op te bouwen
– Do’s and don’ts bij het plaatsen van berichten (teksten, foto’s, film)
– Uitleg edgerank, analyse en statistieken, betaalde berichten
– Draagvlak bij het team
– Interactie met de doelgroep te verhogen
– Veel succesvolle voorbeelden uit de praktijk

PS. Laat je die middag ook raken en vermaken in onze inspiratiespeeltuin en shop leuke koopjes voor jouw school!

Wat anderen zeggen…

 

“Zeer praktisch opgezet, heel werkbaar”

“Ah, zulke berichten moet ik plaatsen, zo hadden we het niet bekeken.”

“Dit is een structurele manier die we vol kunnen houden, top!”

“Al die voorbeelden, zeer inspirerend en informatief!”

“Ik wist wel hoe je berichten moest plaatsen, maar nu gaat het over strategie en planmatigheid.”

Data en tijden

  • Van klik tot inschrijving – 30 mei 2018 – 13.30 uur – 15.00 uur.
  • Social Media (Facebook) voor basisscholen – 30 mei 2018 – 15.15-16.45 uur.

 

Investering

Voor één bijeenkomst betaal je € 50,-. Voor beide bijeenkomsten betaal je € 95,- (excl. BTW). Je kunt kosteloos annuleren tot uiterlijk twee weken voor de bijeenkomst.

De themabijeenkomsten worden verzorgd door PR-factor en vinden op 30 mei plaats bij de Rolf  groep in Ochten.

We willen jou de beste gebruikerservaring geven op onze website en webshop. Daarom maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om de website beter te laten werken. Hiermee kunnen wij en - met de Rolf groep samenwerkende partijen - jouw internetgedrag volgen en advertenties relevant maken. Als je verder gaat op onze website dan ga je hiermee akkoord. Meer informatie is te lezen bij Privacy en Cookies.