Kinderen denken na over wat ze later willen worden. Vaak kiezen ze een beroep dat ze kennen uit hun omgeving. Maar er zijn heel veel beroepen mogelijk! Met de ‘Augmented Reality (AR) lessen – Beroepen’ maken kinderen kennis met verschillende beroepen in de winkelstraat, in de lucht en op de weg.
Door het gebruik van AR plaats je een levensecht 3D model in jouw groep of op het speelplein. De kinderen lopen er omheen en bekijken het van alle kanten terwijl de hotspots informatie geven.
We hebben 6 complete AR lessen voor je klaarstaan over beroepen. De lessen bestaan uit drie onderdelen (kennen, ervaren en verwerken).
Later word ik kok of meester of misschien wel een astronaut. Kinderen denken na over wat ze later willen worden. Geregeld kiezen ze een beroep dat ze kennen uit hun omgeving. Maar er zijn heel veel beroepen mogelijk. Met deze les maken de kinderen kennis met 3 verschillende beroepen die voorkomen in de winkelstraat: de kapper/kapster, de glazenwasser en de bloemist.
Politieagent Stef is wijkagent én de papa van Daan. Hij komt bij de kinderen op bezoek en vertelt over zijn beroep. Je herkent hem aan zijn uniform en hij rijdt in een politieauto. De auto heeft een opvallende kleur en een sirene. Politieagent Stef helpt de mensen in de wijk als er problemen zijn, bijvoorbeeld bij een burenruzie. Met AR ervaren en leren de kinderen over een politieauto.
Welkom bij het programma ‘Op de weg’. Samen met de presentatrice leren kinderen over beroepen van mensen op de weg, zoals wegenbouwers, stratenmakers en vrachtwagenchauffeurs. Daarnaast maken de kinderen met Augmented Reality kennis met het werk van een tankstation medewerker.
De kinderen lopen een dagje mee met brandweerman Joop. Tijdens de dag op de brandweerkazerne krijgt brandweerman Joop een melding, hij moet vertrekken naar een brand. De kinderen leren over de branddriehoek, de kazerne, de materialen van de brandweer en de brandweerauto. Op een speelse interactieve manier leren kinderen over het beroep de brandweerman. Met AR ervaren en leren de kinderen over een brandweerauto.
In deze les leren kinderen op een speelse manier over beroepen in de lucht. Kyra en Karlijn geven een presentatie over een beroep. Karlijn vertelt over de beroepen van haar ouders: dronepiloot en windmolenmonteur. Ook leren kinderen over het beroep van luchtballonvaarder.
De kinderen maken kennis met de hulpdienst ambulance en het ambulanceteam. Het ambu-team bestaat uit een ambulancechauffeur en een ambulanceverpleegkundige. Zij vertellen over de werkzaamheden van hun beroep. Vervolgens leren de kinderen over de betekenis van de blauwe ‘star of life’ die op de ambulance staat. Met AR ervaren en leren de kinderen over een ambulancewagen